معاون عملیات سازمان امداد و نجات از اجرای طرح امدادی زمستانی با مشارک 11 هزار امداد گر در کل کشوراز 20 آذرماه خبر داد و گفت:آب در خوزستان فروکش کرده و شرایط اهواز عادی است.

به گزارش نیکوکار، محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این پرسش که طرح امداد و ونجات زمستانی از چه زمان ی اجرا خواهد شد،اظهار داشت:طرح زمستانی امداد  و نجات هلال احمر از ۲۰ آذر لغایت ۲۰ اسفند ماه در کشور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح در مجموع ۱۲۶۳ مرکز فعال داریم که شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه امداد و نجات شهرستانی و ۳۴ مرکز آنست است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: در طرح زمستانی ۱۵۵۳ تیم تخصصی در قالب نزدیک به ۱۱ هزار نفر امداد گر فعالیت می‌کنند؛ضمن اینکه ۱۰۴۳ دستگاه آمبولانس و ۴۵۶ خودرو نجات نیز بکار گرفته خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه دیدگاه امداد رسانی توجه به شرایط کرونا است،گفت: در صورت نیاز به اسکان نیز مکان‌های اسکان اضطراری دوبرابر سال گذشته در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد:‌ در تمامی شهرستانها و به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برف‌گیر دارند، تکایا، حسینه‌ها، مساجد در نظر گرفته شده و پایگاه‌های امدادی مجهز شده و امکانات لازم از جمله پوشاک و بسته‌های امدادی ۲۴ و ۷۲ ساعته را در نظر گرفته‌ایم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر مهمترین تفاوت امسال طرح امداد رسانی زمستانی امسال  با سالهای گذشته را شیوع کرونا برشمرد و گفت: باید امسال توجه داشته باشیم تا عامل انتقال بیماری کرونا نباشیم و به مسائل بهداشتی هموطنان توجه کنیم.

محمدی درباره «وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده خوزستان»، بیان داشت:در چند روز گذشته استان‌های خوزستان، کردستان و برخی نقاط دیگر کشور درگیر سیل و بارش بودند.  در کردستان در یک شب به بالغ بر ۷۰۰ نفر مسافر درمانده امدادرسانی شد.

وی اضافه کرد:در استان خوزستان ۱۵ شهر درگیر سیل و آبگرفتگی شدند و هنوز هم ادامه دارد. اکنون در استان بوشهر، لرستان، چهار محال  نیز همین شرایط وجود دارد؛ در بوشهر  شهرهای بندر گناوه و دیلمان درگیر هستند و اکنون امداد رسانی در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر یادآور شد:‌در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته همراه با رئیس سازمان امداد و نجات به خوزستان رفته و از نزدیک بررسی لازم صورت گرفت.

محمدی ابراز داشت: مشکل اصلی خوزستان بحث سطح شهر است و سازمان امداد و نجات متولی آن نیست و این موضوع بر عهده شهرداری و آتش نشانی است؛ البته این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند، اما ما نیز به عنوان پشتیبان همکاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته در خوزستان آب فروکش کرده است؛در منطقه سربند با تلاش نیروهای سپاه آب شهر تخلیه شده و در شهر اهواز نیز بر اساس اطلاعات صبح امروز آب بیشتر محلات تخلیه شده و شرایط عادی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر