بسیجیان در روزهای کرونازده خالق خبرهای خوبی در شهرهای مختلف هستند؛ در استان سمنان هم از توزیع صدها بسته معیشتی گرفته تا محله‌گردی‌های برای تکمیل بانک اطلاعات نیازمندان و بیماران با حضور بسیجیان ادامه دارد.

به گزارش نیکوکار، کرونا ماه‌هاست میهمان ناخوانده خانواده‌های ایرانی شده و بسیاری از مردم به‌ویژه نیازمندان، محرومان و گروه‌های متوسط به پایین جامعه به لحاظ درآمدی، دچار مشکلات جدی شده‌اند.

تلاش برای کاهش آلام و تنگناهای فراروی خانواده‌های محروم، نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا یکی از مهم‌ترین اموری است که از همان روزهای نخست در دستور کار قرار گرفت.

بسیجیان در روزهای کرونازده خالق خبرهای خوبی در شهرهای مختلف هستند؛ در استان سمنان هم از توزیع صدها بسته معیشتی گرفته تا محله‌گردی‌های برای تکمیل بانک اطلاعات نیازمندان و بیماران با حضور بسیجیان ادامه دارد.

از ایستگاه‌های سلامت تا رزمایش کمک مؤمنانه

یکی از اقدام‌های بسیجیان شاهرودی، برپایی ایستگاه سلامت و رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه است که فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم از فعالیت‌های آنها بازدید کرد.

سردار حمید دامغانی با حضور در ورزشگاه انقلاب شاهرود از فعالیت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه شاهرود در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بازدید کرد که خبرهای خوشی با خود به همراه می‌آورد.

فرمانده سپاه استان سمنان از یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی آماده‌شده برای توزیع بین خانواده‌های کم‌برخوردار شاهرود بازدید و از زحمات خواهران بسیجی در این راستا تقدیر کرد.

دامغانی بر لزوم اجرای این فعالیت‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد.

بانوان دست‌به‌خیر با ۲ هزار بسته معیشتی

معصومه صفری، مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه شاهرود اما با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به همت حوزه‌های بسیج خواهران شاهرود، از بسته‌بندی و توزیع بیش از دو هزار بسته معیشتی در شهرستان شاهرود فقط در هفته بسیج خبر داد.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، خواهران بسیجی پای کار بوده و در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی مردم تلاش کرده و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

رزمایش خدمت‌رسانی بسیج

بسیجیان شاهرود در عین حال، با اجرای رزمایش خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه، غیرت دینی و اسلامی خود را باز هم به نمایش گذاشتند.

کاروان خودرویی اقتدار بسیج شهرستان شاهرود به اجرای رژه پرداخت و غیرت دینی و اسلامی خود را در عرصه‌های امنیت و سلامت و خدمت‌رسانی به نمایش گذاشت.

در این مراسم که با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱)، شهردار، معاون هماهنگ‌کننده گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و سایر مسؤولان شهرستان در ساعت گل شاهرود برگزار شد، کاروان خودرویی اقتدار بسیج از مقابل جایگاه و تمثال امام راحل و شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رژه رفته و اقتدار و حضور امیدآفرین خود را به نمایش عموم گذاشتند.

در این نمایش اقتدار، بیش از ۱۰۰ خودرو در سه عرصه بسیج و امنیت با حضور بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی (ع)، بسیج و سلامت یا حضور خودروهای امدادی و بسیج و خدمت‌رسانی یا حضور خودروهای جهیزیه و کمک مؤمنانه حضور فعالانه بسیج را در خدمت به نظام و مردم و ولایت به تماشا گذاشتند و اعلام کردند که همواره در صحنه حضور خواهند داشت.

تلاش بسیج و سپاه در کنار کادر درمانی

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم با تقدیر از زحمات کادر درمانی در مقابله با کرونا، به کمک‌های جهادی مردم و بسیجیان و گروه‌های جهادی در پیشگیری اولیه اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های تولید ماسک در حال حاضر، در استان سمنان فعال هستند و ۷۰۰ هزار عدد ماسک با قیمت دولتی تهیه و به مراکز تولیدی تحویل‌شده تا به قیمت مناسب ماسک تولید و به دست مردم برسانند.

سردار حمید دامغانی گفت: بسیجیان با تعامل و هماهنگی با مراکز و خانه بهداشت در راستای قرنطینه و غربالگری در استان سمنان خود را مکلف دانسته و کمک به کادر درمانی را مورد توجه دارند.

وی بیان کرد: در خصوص پزشک و پرستار تلاش داریم در میدان خدمت کنیم؛ اما چون موضوع تخصصی است ما زیاد نتوانستیم وارد شویم. ظرفیت بسیج در خدمت کمک به کادر بهداشت و درمان است تا مشکلات مردم کاهش یابد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن تشکر از بسیج جامعه پزشکی و فرماندهی و کارکنان سپاه ناحیه شاهرود که به کادر درمان کمک و خوب عمل کردند، اظهار کرد: در شهرستان شاهرود، بسیجیان و پاسداران ویژه پای کار بودند و مراکز درمانی سپاه در استان در تشخیص و استفاده از ظرفیت درمانی برای کمک به کادر درمان تلاش کردند.

دامغانی ادامه داد: مجموعه سپاه و بسیج آماده است تا در طرح حافظان سلامت در شاهرود که طرحی پایلوت است کمک کند تا توسعه یابد؛ چراکه آثار و برکات فراوانی دارد.

آغاز محله‌گردی‌ها

اما در این میان، آغاز محله‌گردی‌های بسیجیان برای تکمیل بانک اطلاعات نیازمندان به خدمات‌رسانی و شناسایی محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هم خبر خوب دیگری بود که شنیده شد.

بسیجیان این روزها با حضور منزل به منزل در محله‌ها، نشان داده‌اند هر جا تفکر بسیجی باشد، سبب توسعه، آبادانی، عمران و اعتماد مردم می‌شود.

تردیدی وجود ندارد که در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا به روح و فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر انقلابی نیاز داریم که این فرهنگ امروز در جامعه بسیجیان مشهود است و در این راستا تلاش می‌کنند.

منبع: فارس