معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۱۷۱ نفر در ۲۹ محور کوهستانی ۱۲ استان که درگیر برف و کولاک هستند، خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد باقر محمدی  با تشریح آخرین اقدام های انجام شده از سوی نیروهای امدادرسانی هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی مشخص شد که برف و کولاک، مسافران زمستانی را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی توضیح داد: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری استان های یادشده نجاتگران به ۱۱۷۱ نفر از گرفتاران در برف و کولاک امدادرسانی و ۴۳ نفر از آنها را که در میان آنان زنان و کودکان نیز مشاهده می شدند، با هدایت و راهنمایی نیروهای امدادرسان به پایگاه های امدادی از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر به ۹ مصدوم بدحال حوادث ترافیک را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کردند.
محمدی اضافه کرد: در مدت زمان یادشده مقادیری بیسکویت، آب معدنی به عنوان تغذیه اضطراری و شماری پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان هموطنان متاثر از برف و کولاک و مسافران در راه مانده توزیع شد و امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی ۱۹۱ دستگاه خودروی در برف مانده را نیز به حرکت درآورند.

وی گفت: این خدمات رسانی توسط ۴۳ گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از ۱۷۲ نیروی عملیاتی امداد و نجات جاده ای انجام شده است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/