سرپرست معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از بهره‌مندی ۷۱۰۵ خانوار تحت حمایت از بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این مددجویان در سه ماهه نخست امسال از این خدمات استفاده کرده‌اند.

به گزارش نیکوکار، علی کریمی اصل با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری بیمه پایه کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است و این نهاد در واقع بیمه گذار است، بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد همچنان از خدمات بیمه مکمل در بخش فرانشیز و موارد خارج از تعهد بیمه، فرانشیز بیماران بستری، مساعدت دارویی، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: خدمات کمیته امداد در بخش بهداشت، خدماتی در قالب تهیه سبد بهداشتی خانوار، توزیع سبد غذائی، بهسازی محیط‌های خودکفایی، ارزیابی سلامت زنان، طرح‌های غربالگری بهداشت، سلامت سالمندان و بهداشت در مناطق محروم به مددجویان ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: ۷۱۰۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و در سه ماه نخست امسال برای این امر دو میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان هزینه شده است. کمیته امداد با پرداخت سرانه بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، گام مهمی باهدف تأمین آتیه زندگی‌ آنها برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی برای هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و بر اساس میزان سنوات پرداختی، مددجویان این نهاد مانند سایر اقشار بازنشسته و ماهانه مبلغی را به‌عنوان مستمری دریافت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/