کد خبر: 7201

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد:

افزایش تسهیلات قرض الحسنه مددجویان به ۷۰ میلیون تومان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در صورت تایید بانک مرکزی، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این صندوق برای مددجویان از ۳۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش نیکوکار، علی عاشوری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه اعتبارات امسال برای ارائه تسهیلات به مددجویان نیازمند سه هزار میلیارد تومان است، افزود: تسهیلات پرداختی در قالب ایجاد فرصت های شغلی، وام های ضروری یا کارگشایی، کمک هزینه مسکن شامل خرید تعمیر و احداث و نیز ودیعه مسکن است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط ۶۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های شغلی، یکهزار و ۵۷۶ میلیارد تومان وام های ضروری، ۵۶۴ میلیارد تومان برای خرید، احداث و تعمیرات مسکن و نیز ۲۵۰ میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

عاشوری تصریح کرد: امسال همچنین برای نخستین بار در قالب ارائه تسهیلات در حوزه فرهنگی برای شهریه دانشجویان ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گفته وی، تاکنون از این مبلغ هشت میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی به دانشجویان مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: در بخش کرونایی نیز در دو حوزه آسیب پذیر و مددجویان و نیازمندان بهزیستی و سازمان زندان‌ها در قالب تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های نیازمند آنها تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، تاکنون ۱۲ میلیارد تومان در این بخش به خانواده زندانیان در قالب ۲۴۳۴ فقره وام، ۱۵ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی در قالب ۳۷۷۳ وام به آسیب دیدگان از کرونا و نیز ۲۹ میلیارد تومان در قالب ۵۶۰۰ فقره وام به مددجویان پرداخت شده است.

عاشوری در خصوص جذب سپرده های مردمی برای صندوق امداد ولایت نیز گفت: تا سال ۹۸ یک هزار و هفتصد میلیارد تومان جذب سپرده شده و امسال تا کنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع مردمی جذب شده است.

وی افزود: همه منابع یاد شده در قالب ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و خانواده های نیازمند و آسیب پذیر جامعه پرداخت خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه صندوق امداد ولایت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار عضو فعال دارد، گفت: تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه نیز با بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اظهار داشت: برای خانه های نیمه کاره و در دست احداث خانواده های نیازمند که به لحاظ افزایش نرخ مصالح متوقف شده اند، مبلغ ۸۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شامل استان های کرمان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هستند.

به گفته وی، از دیگر برنامه‌های صندوق جذب سپرده های خود مردم است که در این رابطه طرح ویژه در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/