مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: با توجه به موج سوم کرونا، به منظور کاهش خطر ابتلای افراد تحت حمایت به این بیماری، مددجویان می توانند درخواست های خود را اینترنتی و از طریق سامانه ایست ارائه دهند.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی با اشاره به اینکه سامانه اینترنتی “درخواست دهی مددجویان امداد”سامانه ایست ” برای عدم مراجعه حضوری مددجویان محترم به دفاتر کمیته امداد، در نظر گرفته شده است، گفت: باتوجه به موج سوم کرونا ضرورت دارد به منظور کاهش خطر ابتلای به این بیماری، مددجویان تحت حمایت این نهاد به جای مراجعه حضوری به ادارات، درخواست های خود را اینترنتی و از طریق سامانه ایست ثبت و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مددجویان تهرانی می‌توانند ۲۶ خدمت از جمله مسکن، بهداشت و درمان،کمک هزینه ازدواج، حمایت های خاص، وام کارگشایی،دانشجویی، خدمات فرهنگی ، اشتغال و مشاوره را از طریق این درگاه اینترنتی ثبت و پیگیری کنند،افزود: مددجویان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، تلفن همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی در روستاها و شهرها و بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد و درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و نسبت به ثبت و ارسال درخواست خود اقدام کنند.

پرپنچی ادامه داد: در این سامانه امکان درخواست خدماتی که مددجویان می توانند از آن بهره مند شوند بصورت اینترنتی فراهم شده و پس از ثبت درخواست توسط مددجویان، درخواست مورد نظردرطی فرایندی کوتاه مدت به زیرسیستم مددکار خانواده ارسال شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: سالمندان تحت حمایت که به هرعلت امکان ثبت درخواست های خود را به صورت اینترنتی ندارند نیز می توانند درخواست های خود را به صورت تلفنی به مددکاران خود اطلاع دهند.

وی یادآور شد: در هشت ماهه امسال ۲۴ هزار و دو درخواست اینترنتی ثبت شده که توسط مددکاران در حال ارائه خدمت است.
شایسته ذکر است: مددجویان برای ثبت درخواست با وارد کردن آدرس e.emdad.ir صفحه مربوط به سامانه نمایش داده می شود که می بایست در پایین صفحه دکمه ثبت درخواست زده شود و در صفحه ورود کد ملی، شماره شناسنامه مددجو وهمچنین کد امنیتی نمایش یافته درج شود تا سامانه وارد صفحه درخواست دهی شود. درخواست هایی که در صفحه رؤیت می شوند و امکان قرار گرفتن روی آنها وجود دارد، قابل انتصاب خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، همچنین برای پیگیری درخواست خود در پایین صفحه سامانه مورد نظر با زدن دکمه پیگیری درخواست سامانه وارد صفحه پیگیری درخواست می شوید و با زدن کد رهگیری ، امکان پیگیری میسر می شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/