رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد: ۳۵۰ هزار نفر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و علاوه بر بیمه درمان از شرایط بازنشستگی نیز برخوردار می شوند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا در مراسم امضای تفاهمنامه با صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهارکرد: با تسهیلات خوبی که دولت فراهم کرد، شاهد بودیم که در روزهای گذشته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد حاضر در روستاها و عشایر مشمول بیمه اجتماعی شدند. باتوجه به اینکه بخشی از مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد به عنوان سازمان‌های حمایتی در روستاها حضور دارند، زمینه ای فراهم شد تا این افراد نیز بتوانند از امکان به وجود آمده استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته در گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از مددجویان ما که زنان سرپرست خانوار و یا فرزندان سازمان بهزیستی ساکن در روستاها  بودند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داشتند که ۱۰ درصد حق بیمه را دولت و ۵ درصدی که مربوط به بیمه بود را سازمان بهزیستی از محل اعتبارات خود پرداخت می‌کرد. با امکان به وجود آمده و طبق تفاهمنامه‌ای که امروز امضا می‌شود ۳۵۰ هزار نفر دیگر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش این بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر بیمه درمان از شرایط بازنشستگی برخوردار شوند.

بنابر اظهارات قبادی دانا، از ۳۵۰ هزار نفر حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت و حدود ۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان هستند.

به گفته قبادی دانا، با این امکان شرایط تامین اجتماعی برای این افراد با همکاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر بیش از پیش فراهم می‌شود و شرایطی را ایجاد می‌کند که این افراد که دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال هستند، بعد از دوره بازنشستگی از حقوق و مزایای بازنشستگی برخوردار شوند. هدف ما این است که تا جای ممکن وابستگی مددجویان به مستمری به حداقل برسد. یکی از راه‌های توانمندسازی آنان این است که با امید به آینده در سنین بالای ۵۰ سال و در شرایط بازنشستگی بتوانند امکانات حداقلی را بدون وابستگی به مستمری برای خود فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: امید است با همکاری دولت و تامین اعتبارات لازم، بعد از یک سال نیز این روال ادامه یابد و حق بیمه سهم بیمه شده به طور کامل توسط دولت در سال‌های بعد نیز تامین شود. طبق این برنامه دولت و تفاهمنامه منعقد شده این مهم تا سال اینده محقق شده و تمام حق بیمه توسط دولت تامین اعتبار شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر