مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور می‌گوید: طبق برآوردها ۱۶۴۶ مورد از تماس‌ها با صدای مشاوره بهزیستی در تهران مربوط به کادر درمان بوده است.

به گزارش نیکوکار، بهزاد وحیدنیا  با اشاره به میزان تماس‌های تلفنی با خط مشاوره ۱۴۸۰ از دوران شیوع کرونا تاکنون بیان کرد: از ابتدای دوره شیوع کرونا تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی گرفته شده است که ۵۷ هزار مورد از این تماس‌ها مستقیما در ارتباط با موضوع کرونا بوده است.

وحیدنیا با اشاره به میزان تماس‌های برقرار شده و مشکلات خانوادگی بیان کرد: چه در دوران کرونا و چه در دوران قبل از شیوع کرونا اغلب افرادی که در زمینه مشکلات خانوادگی با خط مشاوره بهزیستی تماس می‌گیرند، دارای مشکلاتی با همسر، کودک و مشکلات بین فردی هستند.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، ۲۹ درصد مشکلات خانوادگی مربوط به مشکلات کودکان بوده است.

وی در ادامه به میزان تماس‌های کادر درمان و خانواده‌های آن‌ها با صدای مشاور بهزیستی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه برای مشاوره به جامعه، خدماتی تعریف شده است بهزیستی برای کادر درمان نیز فضایی فراهم کرده و خط اختصاصی برای مشاوره به کادر درمانی در نظر گرفته است. طبق برآوردها ۱۶۴۶ مورد از تماس‌ها با صدای مشاوره بهزیستی در تهران مربوط به کادر درمان بوده است.

وحیدنیا در ادامه با بیان اینکه در دوران کرونا سازمان بهزیستی سامانه خودارزیابی و روانشناختی را برای بررسی وضعیت استرس و اضطراب و افسردگی مردم راه‌اندازی کرد، گفت: در این سامانه پرسشنامه‌های روانشناختی طراحی شده که افراد براساس پاسخ‌های خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و براساس وضعیت روانشناختی خود توصیه‌هایی را جهت بهبودی دریافت می‌کنند. حتی برخی از این افراد به سامانه‌های مشاوره تلفنی و یا حضوری ارجاع می‌شدند؛ به نظر می‌رسد راه‌اندازی این سامانه توانسته است دسترسی مردم را به این نوع خدمات افزایش دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/