کد خبر: 7017

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد تأکید کرد:

ضرورت همراهی رسانه‌ها ‌در ‌ترویج پویش «ایران مهربان» و اکرام ایتام

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر ضرورت همراهی رسانه‌ها ‌در ‌ترویج پویش «ایران مهربان» و اکرام ایتام تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۱ هزار و ۵۸۱ یتیم و ۱۸۱ هزار و ۵۹۳ محسنین، مشمول طرح اکرام هستند.

به گزارش نیکوکار، «ایران مهربان» پویشی است که با هدف حمایت از ایتام و فرزندان محسنین و ارتقای سرانه دریافتی آنان در راستای طرح اکرام ایتام، آغاز شده است.

در همین راستا، نشست علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با قائم‌مقام مؤسسه کیهان با موضوع پیوستن مدیران و کارکنان کیهان به طرح اکرام ایتام و دعوت از آحاد جامعه برای پیوستن به این پویش برگزار شد. در این نشست، ضمن استقبال کیهان از پویش مذکور، موضوع ‌ترویج «ایران مهربان» با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی مطرح شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این نشست گفت: در سال ۱۳۷۸ طرح اکرام با هدف رسیدگی بیشتر به نیازهای مادی و معنوی فرزندان یتیم توسط کمیته امداد آغاز شد و به‌دلیل هم‌سویی با انگیزه‌ها و خاستگاه انسانی، فطری و مطابقت با اعتقادات مردم متدین ایران در اقصی نقاط کشور رشد کرد.

وی افزود: طرح اکرام ایتام در مرحله اول به‌طور سازمان‌یافته جذب مساعدت‌های مالی را به‌صورت ماهیانه و در اندازه‌های مشخص آغاز کرد، اما در ابعاد دیگر به زندگی مددجویان نیز راه پیدا کرد و در مسیر تعالی و رشد در حال حرکت است.

عسگریان تاکید کرد: در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر، فرزندان دیگری هم هستند که تقدیر به‌گونه‌ای دیگر آنها را از وجود این پشتوانه عظیم بی‌بهره کرده است؛ پدرانی که علی‌رغم میل باطنی‌شان به‌دلیل بیماری، کهولت سن، از کار افتادگی و گسستن از فضای پرمهر خانوادگی، توان اداره زندگی خود را نداشته و تأمین معیشت خانواده بر دوش زنان نهاده شده است. در این راستا از سال ۸۸ با اجرای طرح محسنین شرایطی فراهم شد تا نیکوکاران به نیازمندترین خانواده‌ها نیز کمک کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: خیرخواهان با واریز ماهانه مبلغی، می‌توانند نیات خیرخواهانه خود را جامه عمل بپوشانند.

وی اظهار کرد: اکنون طرح اکرام ایتام و محسنین به‌عنوان الگویی موفق در گسترش خدمات اجتماعی مردم و به‌صورت شبکه‌ای از افراد مسئولیت‌پذیر در رسیدگی به کودکان و نوجوانان نیازمند جایگاه خود را پیدا کرده است.

عسگریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۱ هزار و ۵۸۱ یتیم و ۱۸۱ هزار و ۵۹۳ محسنین، مشمول طرح اکرام هستند و حدود همین تعداد نیز در صف نوبت هستند.

وی گفت: علاقه‌مندان به حمایت از فرزندان اکرام می‌توانند به سایت ekram.emdad.ir مراجعه و کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنند، پس از آن کد فعالسازی برای آنها ارسال می‌شود و شماره کارت ۱۶ رقمی نیز در اختیار فرد قرار می‌گیرد تا وجه مدنظر خود را به این شماره حساب وارد کنند؛ لازم به ذکر است که به محض واریز حمایت نقدی، مبلغ مستقیم و بدون واسطه به‌حساب فرزند مشمول طرح منتقل می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عسگریان افزود: همچنین افراد می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد در این امر خیر مشارکت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/