مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت و متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور اشتغال پایدار به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هزار و ۱۱۱ طرح اشتغال زایی از محل منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است، افزود: از این تعداد تسهیلات پرداخت شده ۱۲۲ مورد برای مشاغل روستایی بوده است.

پرپنچی بیان کرد: طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در شش‌ماهه نخست امسال در قالب طرح‌های دامداری، کشاورزی، خدمات، صنفی و صنعتی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ایجاد اشتغال از طریق مراکز کاریابی اشاره و عنوان کرد: در همین مدت زمان هزار و ۶۶۹ مورد اشتغال از طریق معرفی به مراکز کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در همین جهت با ارائه تسهیلات اشتغال زایی ۸۵۳ خانوار با دریافت تسهیلات اشتغال زایی توانمند و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

پرپنچی با بیان اینکه دو هزار و ۴۵۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سال جاری شرکت کردند، افزود: متقاضیان پس از دریافت گواهی مهارت از تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای ایجاد شغل بهره مند خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است،گفت : این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و یا تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می‌شود و در مناطق محروم استان نیز ارائه هر دو بسته تشویقی با هم به کارفرمایان امکان پذیر است.

وی افزود: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

منبع:  فارس

انتهای پیام/