کد خبر: 6822

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور:

مناسب سازی بانک‌ها برای معلولان به اجرا درآمد

مومن سرایی از ابلاغ دستورالعمل جدید به تمامی بانک‌ها جهت اجرای مناسب سازی بانک‌ها برای افراد دارای معلولیت، خبر داد.

به گزارش نیکوکار، ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور درباره آخرین اخبار از مناسب سازی بانک‌ها، اظهار کرد: حدود یک سال بود که به طور مکرر با بانک مرکزی مکاتبه داشتیم تا بانک‌ها مواردی مانند مناسب سازی بانک‌ها، نصب دستگاه‌های ویژه برای نابینایان در شعب، افزایش زمان استفاده از رمز پویا برای نابینایان و … را برای افراد دارای معلولیت رعایت کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ادامه داد: در سال‌های گذشته برای بانک‌ها درخصوص مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت، بخشنامه‌هايی صادر شده بود، اما بخشنامه‌ای که به تازگی برای بانک‌های عامل ابلاغ شده، ۶ بند دارد که هر ۶ بند، خوب است و این بخشنامه از ساير بخشنامه‌ها بهتر است.

وی با اشاره به بندهای بخشنامه جدیدی که به بانک‌های عامل جهت اجرای مناسب سازی ابلاغ شده است، گفت: در یکی از بندهای این بخشنامه اشاره شده که در هر شعبه بانک، باجه‌ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولان و جانبازان مخصوصا نابینایان، در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم شود.

مومن سرایی ادامه داد: در یکی از بندهای این بخشنامه گفته شده در صورت درخواست نابینایان، کارت بانکیشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت بانکی (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv۲، تاریخ انقضا، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمامی شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز صورت می‌پذیرد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور افزود: در بند دیگر اشاره شده، مناسب سازی محتوای اینترنت بانک و وب سایت بانک به منظور بهره‌برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در دو بند دیگر این بخشنامه گفته شده در اسرع وقت نسبت به پیاده‌سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش‌های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره‌بها، خدمات عمومی و … اقدام شود، همچنین ایجاد امکان گویاسازی در نرم‌افزار‌های موبایلی موجود در دستور کار آن بانک/ موسسه اعتباری قرار گیرد.

مومن سرایی خاطرنشان کرد: در بند آخر این بخشنامه اشاره شده امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب جاری به دسته چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم شود.

 

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظر