کد خبر: 681

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه زباله‌گردهای تهران عمدتاً از اتباع خارجی هستند، گفت: پیمانکاران هر کیلو زباله را به قیمت 400 تومان از کودکان زباله‌گرد می‌خرند.

به گزارش نیکوکار، با دیدن هر سطل زباله که کودکانی در حال بررسی محتویات آن هستند احساس خجالت می‌کنم. جالب اینکه مافیای زباله در کمال آرامش است و این کودکان در قبال هیچ و پوچ در سرما و گرما در زباله دان ها دنبال کاغذ و پلاستیک و آهن و … هستند. این بچه ها بجای درس خواندن مجبور به گشتن سطل های زباله هستند، چرا کسی به فریاد این ها نمی رسد؟

داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این گلایه مخاطب این‌طور جواب داد که در جریان گپ و گفتی که با کودکان زباله‌گرد داشتم متوجه شدم آنها جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر را تشکیل می‌دهند که به استخدام یک پیمانکار درآمده‌اند، و روزانه در میان زباله‌های شهر تهران می‌چرخند و حدقل ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلوزباله جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: پیمانکار هر کیلو زباله را به قیمت ۴۰۰ تومان از کودکان زباله‌گرد می‌خرد و برای آنها محل‌های اسکانی هم در چند نقطه تهران در نظرگرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه زباله‌گردها عمدتاً از اتباع خارجی هستند، اظهار داشت: بسیاری از آنان در سنین بالای ۱۸ سال هستند و به همین دلیل نمی‌توان در قالب عنوان کودکان کار درباره وضعیت آنها تصمیم گیری کرد.

بیات‌نژاد خاطرنشان کرد: هر ایرادی که به معضل زباله‌گردی وارد است، را مدیران شهری باید پاسخگو باشند اما دغدغه ما هم این هست که این معضل را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه عزم جدی در میان تمامی سطوح نظام برای حل معضل کودکان کار شکل گرفته است، از تشکیل آخرین جلسه طرح حمایت از کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: با همکاری دستگا‌ه‌های مسؤول بخصوص شهرداری‌ها که در تجهیز‌ فضاهای و تامین اعتبارات با ما در این زمینه همکاری می‌کنند، برای حل این معضل گام‌های بلندتری برخواهیم داشت.

وی افزود: از میان دو مؤسسه طرف قرداد با بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار یکی از آنها به پذیرش و ساماندهی کودکان اتباع خارجی مشغول خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/