کد خبر: 6757

با حضور رئیس کمیته امداد، ۸۰ مرکز نیکوکاری در مراکز دانشگاهی سراسر کشور به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار،‌ و بنابر اعلام پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد، همزمان با ولادت با سعادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های سراسر کشور به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را مردمی کردن حرکت‌های مومنانه در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین به عنوان یک الگوی موفق در مردمی کردن امدادرسانی در حال انجام است و مردم در قالب این طرح می‌توانند یک یا چند فرزند یتیم را انتخاب و به او کمک‌رسانی کنند.

وی راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را اقدامی ارزشمند در راستای هدفمند شدن کمک‌های مردمی و رسیدن کمک‌ها به نیازمندان واقعی دانست و گفت: مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله‌محوری، مسجدمحوری، صنفی و مراکز تخصصی در حال فعالیت هستند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حوزه مراکز نیکوکاری مسجدمحور اقدامات خوبی انجام شده و مراکز نیکوکاری مسجد را به جایگاه اصلی خود بازگردانده‌ایم.

بختیاری در خصوص مراکز نیکوکاری صنفی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری صنفی در شرایط کرونا می‌تواند با کمک به مشاغلی که دچار مشکل شده‌اند تا حدی از بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای دانشگاه‌ها برای ایجاد مراکز نیکوکاری در حوزه تخصصی گفت: امروز در حوزه کمک‌های مردمی و ایجاد مشاغل با درآمد پایدار برای خانواده‌های محروم، نیازمند پیشتوانه علمی مراکز دانشگاهی و نخبگان کشور هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۸۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: امروز شش هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که در آینده مشاغل حساس کشور را تصدی خواهند کرد و این موفقیت مرهون کمک‌های مردم نیک‌اندیش ایران اسلامی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/