کد خبر: 6711

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد گفت: با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده، بیش از هزار نفر در زندان‌های استان در حوزه اشتغال مولد فعالیت دارند.

به گزارش نیکوکار، رضا ذولفعلی نژاد صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: به طور معمول، مددجویان زندانی، تخصصی نیستند و افراد بی سواد و یا کم سواد هستند که می توان از آنها در کارهای خدماتی و یدی بهره برد البته اکنون بیشتر مددجویان در کارگاه‌های تولیدی و خدماتی مشغول به کار هستند و در حال حاضر به ۵۷ واحد تولیدی و خدماتی نیروی کار اعزام می شود.

وی، حوزه اشتغال و استفاده از نیروی کار مددجویان زندانی را نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری ذکر کرد و بیان داشت: اگر سرمایه گذاری بتواند در داخل زندان سرمایه گذاری کند، مجموعه زندان می تواند در تأمین نیروی کار آن اقدام نماید.

ذولفعلی نژاد ادامه داد: در شهرستان اردکان، یک خیر و سرمایه گذار، ۷۰۰ متر برای زندان ایجاد می کند تا بتوان برای زندانیان اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: اکنون ۷۰ نفر از طریق انجمن تعاون، در شهرستان اردکان با خارج از زندان در ارتباط هستند و به حرفه و اشتغال مشغولند.

مدیر کل زندانهای استان یزد، با بیان اینکه در حال حاضر در داخل زندان هر آنچه که امکان ایجاد اشتعال وجود داشته، انجام شده است، ابراز داشت: ۵۳۰ نفر در حوزه اشتغال نشسته مشغول فعالیت هستند و در سال گذشته نیز، ۱۵ هزار اثر تولیدی زندانیان و در حدود ۷ میلیارد ریال فروش داشته و امروز در هر ماه به طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال درآمد کارگاه های تولیدی در زندان است.

وی از ورود مددجویان زندانی به حوزه تولید ماسک و گان خبر داد و گفت: براساس جمعیت موجود در زندان، اشتغال مولد حدود ۳۰ درصد و اشتغال غیر مولد نسبت به جمعیت حدود ۴۰ درصد است.

ذولفعلی نژاد از با اشاره به موفقیت طرح های اشتغال و حرفه آموزی زندان، یادآور شد: نمونه های وجود دارد که مددجو پس از زندان به بازار مراجعه کرده و اکنون خود دارای کسب و کار و حتی نیروی کار می باشد.

وی تأکید کرد: شرایط جهت استفاده از زندانیان در حوزه کسب و کار فراهم است و برخی از موانع مانند شرایط خاص مددجو و شرایط تحمل حبس و برخی از مسائل تأمینی نیز باید لحاظ گردد که به آن مسائل هم توجه می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/