رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) از افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت به طور همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد مدرسه با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش نیکو کار، امروز طی مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس در روستانها و مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید همچنین در پایان این مراسم ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشت‌آفزار برای توزیع میان دانش‌آموزان مناطق محروم به این مناطق ارسال شد.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) افزود: ۱۲۰ مدرسه برکت را ستاد اجرایی از طریق بنیاد برکت و در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث کرده است.

مخبر اظهار کرد: برای احداث این تعداد مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) پیش از این نیز یک هزار و ۱۱۰ باب مدرسه را با ۶۶۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با ۱۲۰۰ مدرسه آماده افتتاح، مجموعه مدارس برکت در سراسر کشور به یک هزار و ۲۳۰ مدرسه با ۷۳۰۴ کلاس درس می‌رسد و مدارس بنیاد برکت تاکنون ۲۶۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند و ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت نیز بالغ ۱۵۰ هزار نفر است.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقای آموزش در مناطق محروم، مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است. که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

مخبر تصریح کرد: مدارس برکت در روستاها و مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شود.

وی گفت:‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال ساخت یک هزار مدرسه دوم برکت است و تاکنون قرارداد ساخت ۱۶۴۴ مدرسه را منعقد کرده و با توجه به بهره‌برداری از ۱۲۳۰ مدرسه، ۴۱۴ باب مدرسه دیگر را در دست ساخت و تکمیل دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/