سخنگوی جمعیت هلال احمر از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان توسط جمعیت هلال احمر به ارزش ۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد نصیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در این جلسه ایشان صحبتهایی را فرمودند که بخشی مربوط به حوزه جمعیت هلال احمر بود.

وی تصریح کرد: ایشان در این جلسه فرمودند از نیروهای داوطلب مخلص و جوانان مومن و صالح  می‌خواهم بار دیگر وارد میدان شوند که در همین زمینه پس از فرمایشات ایشان جلسه‌ای در ستاد کرونای جمعیت هلال احمر با حضور رئیس و دبیرکل این جمعیت برگزار و چند تصمیم اساسی اتخاذ شد. در ابتدا  قرار است از امروز طرح آمران سلامت در مراکز استانها و شهرستانها با حضور جوانان و داوطلبان هلال احمر اجرا شود.

نصیری در رابطه با نحوه اجرای طرح آمران سلامت از سوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بنا داریم این طرح را در مراکز شلوغ و پرتردد کشور و با حضور جوانان و داوطلبان هلال احمر برگزار کنیم به طوری که داوطلبین از هموطنان درخواست می‌کنند نسبت به رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. همچنین در صورت نیاز اقلام مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی گفت: البته توزیع ماسک و الکل در این طرح به صورت محدود است و هدف بیشتر در این طرح تذکر و درخواست از مردم برای رعایت نکات بهداشتی است. این طرح از امروز به مدت ۱۰ روز در سطح کشور و در کلانشهرها و سایر شهرستانها و بویژه اماکن پرتردد اجرا خواهد شد.

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا تعدادی از هموطنان آسیبهای جدی دیدند که در همین زمینه با حمایت خیرین بنا داریم ۸۰ هزار بسته معیشتی را بین این افراد نیازمند توزیع کنیم که افراد در این طرح توسط مددکاران جمعیت هلال احمر شناسایی شده‌اند.

وی در رابطه با توزیع بسته‌های معیشتی گفت: ارزش ریالی هر بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومان محاسبه شده و قرار است به ۸۰ هزار نفر از افراد نیازمند شناسایی شده تعلق گیرد. امیدواریم همه خیرین و نیکوکاران در ادامه مبارزه با شیوع ویروس کرونا همانند گذشته همکاری نزدیکی را با جمعیت هلال احمر داشته باشند.