دبیر دانشجویی «پویش سهم من» با اشاره به تعیین یک فعال دانشجویی به عنوان سفیر پویش در هر دانشگاه علوم پزشکی از گسترش این پویش در سطح دانشگاه‌ها خبر داد.

۷به گزارش نیکوکار، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، فردین رحیمی درباره ضرورت به راه افتادن «پویش سهم من» خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و افزایش فشار اقتصادی بر خانواده‌ها و تحت فشار بودن دانشجوها این ایده به ذهن برخی از فعالان دانشجویی رسید تا با توجه به رعایت حفظ شأن دانشجویان نیازمند قدمی در جهت بهبود شرایط مالی آن‌ها برداشته و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: این دغدغه با مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت مطرح و با استقبال مواجه شد و در چند جلسه هماهنگی کلید شروع این پویش به عنوان یک طرح حمایتی دانشجویی کلید خورد.

رحیمی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این پویش دانشجویی اضافه کرد: مقرر شده است تا هر دانشگاه یک فعال دانشجویی را به عنوان سفیر پویش در آن دانشگاه تعیین و معرفی کند. در حال حاضر نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعیین شده و در حال هماهنگی و بسترسازی از طریق این نماینده‌ها هستیم.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره فاز اول «پویش سهم من» اشاره کرد: در مرحله اول این پویش گستره فعالیت خودمان را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که شامل دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان است تعریف کردیم. انتظار داریم تا تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها سفیر خودشان در آن دانشگاه یاری دهند تا بتوانیم در فاز اول بهترین نتیجه و بالاترین همکاری را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در فاز اول و در صورت امکان سفیران دانشگاه می‌توانند با گروه و موسسات خیریه دولتی و خصوصی سطح شهر برای افزایش سطح همکاری ارتباط بگیرند. البته در این زمینه تصمیم معاونت فرهنگی و سفیر آن دانشگاه در اولویت قرار دارد.

رحیمی درباره اهداف این پویش گفت: یکی از مقاصد اصلی این طرح و حتی یکی از شعارهای ما برای اجرای این طرح شعار «از دانشگاه برای دانشجو» بوده است. تلاش داریم تا در وهله اول فعالیت و همکاری دانشجویان برای کمک به نهادهای دانشجویی و به اصطلاح هم کلاسی‌های خودمان را جلب و جذب کنیم. امیدوارم روزی به این نقطه برسیم که هیچ دانشجویی نداشته باشیم که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط از مسیر تعلیم و تحصیل دور بیافتد یا آسیبی به این مسیر آموزشی وارد شود.

وی افزود: محور اجرایی این پویش و سفیران این طرح خود دانشجویان هستند و این فعالیت گواهی برای رشد شخصیت خیرخواهانه و فرهنگی این دانشجویان می‌شود. فعالیت فوق برنامه این دانشجویان است که در این شرایط سخت قوت قلبی برای دانشجو و سپس برای فضای فعالیت فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره افق فعالیت‌های این پویش گفت: ما برای این پویش چند فاز در نظر گرفته‌ایم. فعالیت پویش در فازهای بعدی گسترده‌تر و شامل خدماتی بیشتر خواهد بود و طیف خدمات گیرندگان دانشجویی نیز در آینده گسترده‌تر خواهد شد. امیدواریم مرحله اول این پویش موفق پیش رود تا بتوانیم گام‌های محکم‌تری در آینده برداریم.

وی افزود: ما از تمام فعالین دانشجویی و نهادهای دانشجویی درخواست کمک و همکاری را داریم و امیدواریم ما را در این مسیر یاری و ما را از توانایی و تجارب ارزشمند خود بهره‌مند سازند. ما از هر ایده جدید پیشنهاد و از هر انتقادی استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم اهداف این پویش را به بهترین نحو پیش ببریم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر