رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع ۲۵۴ هزار سبد و بسته معیشتی در میان نیازمندان جامعه خبر داد.

به گزارش نیکوکار، “محمد نصیری” روز چهارشنبه در بازدید رئیس جمعیت هلال‌احمر از سازمان داوطلبان ضمن تشریح گزارش عملکرد این سازمان در سال ۹۸ و شش‌ماهه نخست سال جاری، گفت: مأموریت ها و محورهای اصلی خدمات این سازمان، تقویت منابع انسانی، منابع مالی، جمع آوری و هدایت کمک های مردمی در قالب حمایت از مراجعه کنندگان است.

نصیری در ادامه با اشاره به اینکه پست های این سازمان بیشتر در اختیار بانوان است، افزود: این سازمان تاکنون در حوادث و بحران‌ها از جمله در سیل و بحران کرونا با مشکل کمبود نیرو مواجه نبوده است.

بهره‌مندی ۲.۵ میلیون نفر از طرح های حمایتی سازمان داوطلبان در سال ۹۸

وی در تشریح خدمات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۹۸ گفت: در این سال حدود ۱۹۶ هزار داوطلب در طرح های داوطلبانه و حمایتی سازمان مشارکت داشته و بیش از ۲.۵ میلیون نفر از خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر بهره مند شده اند.

رئیس سازمان داوطلبان همچنین از جمع‌آوری حدود ۶۱ میلیارد تومان کمک های نقدی مردمی در دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون خبر داد و گفت: از افتخارات سازمان داوطلبان، همراهی و مشارکت خیرین و داوطلبان در اجرای طرح های حمایتی است. با حرکت سازمان داوطلبان به سمت جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین، هلال احمر در طرح نذر آب۳، ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده و سایر هزینه های اجرای این طرح از سوی داوطلبان تامین شده، در حالی که اجرای این طرح در سال ۹۸، حدود ۷۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۷ حدود ۴ میلیارد تومان برای جمعیت هلال احمر هزینه در برداشته است.

نصیری به راه اندازی سامانه سخا در این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه در حوزه حمایتی فعال بوده و از به روزترین سامانه ها در این حوزه در سراسر کشور حتی در میان ارگان هایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی است. با توجه به فعالیت این سامانه، سوابق فرد دریافت کننده کمک، چه در حوزه حمایتی و چه حوزه درمانی در سامانه سخا ثبت می شود و در سال ۹۸، ۱۹ هزار بهره ور در این سامانه ثبت شده اند.

وی به همکاری سازمان داوطلبان، با تشکل ها و خیریه های سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: از برکات همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشکل های مردم نهاد، هم افزایی در ارائه خدمات اجتماعی به مردم آسیب پذیر است. در حوادث سال ۹۸، خیریه ها و تشکل های مردمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی به جمعیت هلال احمر داشته اند و این کمک ها میان آسیب دیدگان از حوادث توزیع شده است.

همکاری ۸۰ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری

نصیری در ادامه و در تشریح عملکرد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: بیش از ۸۰ هزار داوطلب در سال جاری و در اجرای طرح های سازمان با هلال احمر همکاری داشته اند. ۱۷۵ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که از این میزان ۶۱ میلیارد تومان کمک های نقدی در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

۳.۵ میلیون بهره‌ور از خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر

وی تعداد بهره وران از طرح های حمایتی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در این مدت، با همکاری و مشارکت ۲۹۹ تشکل کشوری و ۸۰ بنگاه اقتصادی در پویش‌های سازمان، ۲۵۴ هزار سبد و بسته معیشتی و ۷۸۱ هزار پک و بسته بهداشتی از محل مشارکت های مردمی تامین و میان نیازمندان توزیع شده است. همچنین، داوطلبان جمعیت هلال احمر، ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد خون به نیازمندان خونی دراین مدت اهدا کرده اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ۴۶ تشکل را برای خدمت به ۴۷۱ بیمارستان ۶ ماهه ابتدایی سال جاری هماهنگ کرده ایم که از جمله خدمات ارائه شده، توزیع ۱۴۷ هزار ماسک N۹۵ در بیمارستانها بوده است.

نصیری حضور سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در منوی اصلی تمام PSP ها را از دستاوردهای سازمان برشمرد و گفت: دریافت مجوز فعالیت # ۱۱۲ *  از مهمترین فعالیت های ما در این حوزه بوده که برای جمعیت هلال احمر قابلیت های بسیاری از جمله در جمع آوری کمک های مردمی، اعلام موقعیت مکانی فرد استفاده کننده از این کد، قابلیت ارسال پیامک موضعی و نظایر آن دارد که در حال حاضر غیرفعال است و با برطرف شدن مشکل، سازمان داوطلبان این ظرفیت را دارد که با استفاده از این کد، تعداد داوطلبان خود را تا پایان سال جاری به یک میلیون داوطلب افزایش دهد.

وی صدور گواهینامه فعالیت و خدمت داوطلبان در طرح ها و پویش های این سازمان، تعیین نقش داوطلبان در فعالیت خانه های هلال، تعامل مناسب با حوزه امور بین الملل در برگزاری دوره های آموزشی از جمله دوره آموزشی بازپیوند خانواده، ظرفیت این سازمان در اعزام پزشکان داوطلب همکار با سازمان در مراسم حج و اربعین و … به کشور عراق، تاخیر در صدور گواهی معافیت مالیاتی به موسسات خیریه همکار با جمعیت و نظایر آن را از جمله چالش های فعلی سازمان داوطلبان عنوان کرد.

دکتر فاطمه رفیعی معاون منابع داوطلبی و توسعه خدمات اجتماعی نیز در این نشست خواستار تخصیص فضای ممکن برای ایجاد و تقویت بانک امانات تجهیزات پزشکی در تهران با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و نیاز هموطنان به استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر