معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز به کار سامانه اینترنتی «مهر» با هدف تسهیل مشارکت دوستداران اهل بیت و خیران در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در آستانه ایام اربعین خبر داد.

به گزارش نیکوکار، یوسف افضلی روز سه شنبه گفت: بنا به درخواست هموطنان و دوستداران اهل بیت برای ایجاد روش‌های نوین اهداء نذر و تسهیل مشارک در فیض توسعه عتبات به شکل پروژه محور، سامانه ویژه‌ای بنام «مهر» راه‌اندازی شد.

افضلی اهداء کمک به توسعه حرم مطهر حسینی را یک فرصت معنوی ارزشمند برای جاماندگان از اربعین امسال برشمرد و اظهار داشت: یکی از مطالبات دوستداران اهل بیت علیهم السلام، امکان اهداء نذر و کمک‌های نقدی به‌ صورت پروژه‌ای یا تامین مالی بخش خاصی از سازه‌های در حال ساخت بود که این امکان از طریق درگاه اینترنتی http://Mehr.atabat.org فراهم شده است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اربعین خاص امسال و نبود امکان تشرف به کربلا افزود: سال‌های گذشته در چنین ایامی تعداد زیادی از هموطنان در تکایا و هیئات مذهبی و نیز در قالب موکب‌های خدمات رسانی با طبخ و توزیع غذا به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) عرض ارادت می‌کردند که امسال به‌دلیل شیوع کرونا از این فیض محروم ماندند.

وی با بیان اینکه مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر و ایجاد امکانات برای تشرف بیشتر زائران در سال‌های آتی، فرصت معنوی ارزشمندی برای عرض ارادت به آستان ائمه اطهار در شرایط خاص اربعین امسال است افزود: از تمامی دوستداران و مشتاقان ائمه اطهار و خیران دعوت می‌کنیم با مراجعه به سامانه مهر، ضمن آگاهی از جزئیات و ریز پروژه‌های در حال اجرا، در یکی از طرح‌ها، به انتخاب و علاقه خود نذر کرده و کمک نقدی اهداء کنند.

وی با بیان اینکه توسعه حرم‌های مطهر مصداق تعظیم شعائر الهی، باقیات الصالحات و صدقه جاریه است افزود: ارائه اطلاعات کامل از طرح توسعه حرم مطهر حسینی همراه با جدیدترین تصاویر از روند پیشرفت هریک از ریز پروژه‌های در حال اجرا از ویژگی‌های این سامانه است.

به گفته وی، مشارکت در تامین مالی ساخت فضای زیارتی صحن و شبستان حضرت زینب(س)، مشارکت در ساخت موزه و کتابخانه، مشارکت در ساخت فضاهای خدماتی و رفاهی زائران مانند سرویس بهداشتی و مشارکت در تامین هزینه کلی پروژه به صلاحدید ستاد بازسازی عتبات از جمله گزینه‌های پیش روی مراجعه کنندگان به سامانه مهر است.

افضلی تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات براساس موازین شرع مقدس، خود را موظف می‌داند که وجوه دریافتی را در همان محل تعیین شده از سوی خیران هزینه کند البته در صورت مازاد درآمد در هر بخش از پروژه، مبالغ واریزی در سایر بخشهای طرح توسعه حرم امام حسین(ع) وصحن حضرت زینب(س) هزینه و در پایان طرح و پروژه مورد نظر، گزارش کاملی از فرآیند اجرایی آن به صورت رسمی بر روی سایت منتشر خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/