به گفته مدیرعامل بنیاد برکت در حوزه عمرانی امسال ۱۵۰ مدرسه افتتاح شد همچنین تا پایان امسال ۱۰۰ مسجد، ۱۰ خانه بهداشت و بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی افتتاح می شود.

به گزارش نیکوکار، امیرحسین مدنی که در استان خوزستان حضور دارد در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با مراسم افتتاح ۱۹۱ طرح بهره مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم گفت: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فارغ از جریانات سیاسی در همه برهه ها در کنار همه دولت ها بوده و افتخارش خدمت به قشر محرومان است.

وی افزود: در سیل خوزستان مجموعه ستاد اجرایی در کنار مردم و سایر بخش ها قرار گرفت تا امدادرسانی کند و جزو اولین مجموعه ها بود. در دوران شیوع کرونا هم شاهد هستیم که همه توانش را به کار گرفته است و در حال ارائه خدمت است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه اصل فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه توانمندسازی و اشتغال زایی متمرکز است، گفت: بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال زایی روستایی در ستاد اجرایی امام در سال ۹۹ آغاز شده است و امروز به بهره برداری می رسد. در سه سال گذشته توجه ویژه ای در حوزه روستایی و اشتغال های خرد و خانگی داشته ایم که تا امروز به ۶۰ هزار طرح رسیده است و تا آخر سال به ۱۰۰ هزار مورد می رسد.

مدنی اضافه کرد: امروز با دستور رئیس جمهوری ۲۰ هزار شغل افتتاح می شود. تمام مشاغل با کدملی قابل دسترسی است و اطلاعات آن می تواند در اختیار مجموعه های مختلف قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین پروتئین مانند گوشت، پوشاک و صنایع دستی اتفاقات بزرگی در حوزه تولید روستایی رخ داده است اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار تن گوشت قرمز توسط مشاغل شکل گرفته تولید شده است و تا آخر امسال می توانیم ۳۰۰ هزار شغل را در قالب ۱۰۰ هزار طرح به سرانجام برسانیم که این کار در بازه زمانی سه ساله انجام شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت در حوزه عمرانی امسال ۱۵۰ مدرسه افتتاح شد، همچنین تا پایان امسال ۱۰۰ مسجد، ۱۰ خانه بهداشت و بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی افتتاح می شود.

رئیس جمهوری در این مراسم ۲۰ هزار و ۱۴۳ طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری را به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/