کد خبر: 6210

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۶۸ خانوار تحت حمایت این نهاد که با پرداخت حق بیمه اجتماعی به مرحله بازنشستگی رسیدند.

به گزارش نیکوکار، احمد لطفی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا تلاش شده تا ضریب نفوذ بیمه‌ای بین مددجویان افزایش یابد.

وی افزود: کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه‌ای به مسائل تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد خانوارهای مددجویی دارد که در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط (به عنوان حق بیمه بازنشستگی) به سازمان تأمین اجتماعی، بخشی از مشکلات آنها در این زمینه مرتفع خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حق بیمه اجتماعی مددجویان با مشارکت خود آنها و حمایت کمیته امداد انجام می‌شود، افزود: بیمه‌شدگان از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی همانند بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی و درمان استفاده می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته بین کمیته امداد با سازمان تأمین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال سرپرست خانوار با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.

لطفی خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) ادامه می‌یابد.

وی گفت: بر اساس این طرح، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۸ خانوار با برقراری حقوق بازنشستگی از ناحیه سازمان تأمین اجتماعی توانمند و لذا از تحت پوشش کمیته امداد خارج و افراد نیازمند جدید جایگزین آنها خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان قریب ۵۹۰ میلیون تومان اختصاص و پرداخت شده است.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/