با امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و بانک سپه، این بانک متعهد شد تا پایان سال ۹۸ مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت امداد پرداخت کند.

به گزارش ورزشکار۳، تفاهم‌نامه پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد، با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تقدیر از همکاری بانک سپه در پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت امداد طی سال گذشته، گفت: دولت مکلف است در طول اجرای برنامه ششم توسعه، اعتبارات لازم برای اشتغال مددجویان را تامین کند و امسال مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی به همین منظور اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سقف وام اشتغال مددجویان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: انتظار کمیته امداد این است که شبکه بانکی برای پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت، تضامین ساده و شرایط بهتری در نظر بگیرد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه مددجویان امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها در بازپرداخت تسهیلات هستند، خاطرنشان کرد: هدف از ارائه تسهیلات اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت، توانمندسازی مددجویان است تا از این طریق بتوانیم رسالت اصلی خود یعنی خودکفایی مددجویان را شاهد باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد در ایجاد شغل برای مددجویان جلوتر از برنامه پنج ساله خود گام برداشته است، افزود: اگر امسال تسهیلات اشتغال از منابع مختلف به طور کامل اختصاص یابد، کمیته امداد در طول سه سال به اهداف برنامه پنج ساله خود خواهد رسید که امیدواریم با همراهی شبکه بانکی این مهم اتفاق بیافتد.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تعاملات این بانک و کمیته امداد در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده است، گفت: بانک سپه تاکنون بیشترین سهمیه ابلاغی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه مخاطب کمیته امداد را جذب و پرداخت کرده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، چقازردی افزود: با فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد، همه ساله تعداد زیادی از مددجویان با رسیدن به خودکفایی از چتر حمایتی این نهاد خارج می‌شوند که اگر تسهیلات پرداختی بانک سپه سهمی در این فعالیت‌ها داشته باشد، این مایه افتخار برای همه کارکنان بانک است.

شایان ذکر است بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک سپه متعهد شد مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تا پایان سال ۹۸ به مددجویان کمیته امداد پرداخت کند. تعهد بانک سپه سال گذشته نیز پرداخت ۸۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت امداد بود که به طور کامل پرداخت شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/