مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران از عدم پرداخت همزمان فیفور سرویس و سرانه خبر داد و گفت: برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته در یک هفته کاری تمام مراحل ابلاغ تفاهم نامه انجام و به سراسر کشور ابلاغ شد. براساس تفاهم نامه جدید روستایی سال ۹۹ ، حدود ۲۰ درصد به سرانه اعتبارات سهم سازمان و وزارت بهداشت افزوده شد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا میرزایی به ابلاغ تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: در اولین هفته حضور دکتر ناصحی به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و مشارکت و همکاری دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت و دکتر پور اصغری معاون سازمان برنامه وبودجه، تفاهم نامه روستائیان به امضای طرفین رسید و سه شنبه ۸ مهر ماه ۹۹ به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل بیمه سلامت سراسر کشور ابلاغ شد.

 مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: سرانه سال ۹۸ سازمان و وزارت بهداشت هر کدام هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان بود که با ۲۰ درصد افزایش در سال جاری سهم وزارت بهداشت به هزارو۹۰۰ میلیارد تومان و سهم سازمان به هزارو ۹۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

میرزایی به علت افزایش سهم بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار سرانه بیمه شدگان کارمندی و سایر اقشار که در روستا ساکن هستند به سرانه بیمه شدگان رایگان روستایی اضافه شد. براین اساس در سال ۹۹ چون سرانه به تمام جمعیت بیمه شدگان در روستاها تعلق می‌گیرد، دیگر اسناد فیفور سرویس توسط ادارات کل جمع آوری نمی شود و پرداخت همزمان فیفور سرویس و سرانه را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر گسترش برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع روستایی و رفع نواقص برنامه پزشک خانواده شهری در دو استان فارس و مازندران طبیعتا دفتر خدمات سلامت عمومی تکلیف بسیار سنگینی بر عهده دارد و ما باید برای اجرای بند بند تفاهم نامه در ۳۱ استان در جهت اصلاح فرآیندها مداخله کنیم.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه و شیوع بیماری کرونا نیاز است که مداخلات اصلاحی در حوزه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیشتر شود تا خدمات به درستی در خدمت مردم قرار گیرد. براین اساس با افزایش ۲۰ درصدی سرانه باید کمبودهای استان‌ها در حوزه پزشک، ماما، دندانپزشک، امکانات، مواد مصرفی و دارو تامین شود تا امسال به درستی برنامه را مدیریت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، میرزایی به پرداخت مطالبات پزشک خانواده روستایی نیز اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت در حال پرداخت مطالبات شهریور ماه پزشک خانواده روستایی است به نحوی که ۸۰ درصد سرانه شهریور ماه صندوق معادل ۱۱۴ میلیارد تومان از محل تفاهم نامه جدید و به دنبال آن ۱۰۰ میلیارد تومان ما به التفاوت ۸۰ درصد ۵ ماه اول به محض تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد. همچنین وزارت بهداشت در روزهای آینده ۱۲۵ میلیارد تومان از محل  یک درصد ارزش افزوده برای برنامه  پزشک خانواده روستایی پرداخت خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/