کد خبر: 6083

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تفاهم چهارجانبه‌ گفت: در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده که کمیته امداد، بهزیستی، موسسه خیریه بخشش و هیات امنای ارزی در کنار متخصصان برای تامین هزینه‌ها و ارائه خدمات به کودکانی که نیاز به کاشت حلزون و پیشگیری از ناشنوایی دارند، همکاری داشته باشند.

به گزارش نیکوکار، مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه چهارجانبه بین سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شنوایی بخشی شفا و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران افزود: اگر در سن مناسب، کاشت حلزون صورت نگیرد، دیگر کاشت حلزون به بازگشت شنوایی افراد منجر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است تلاش کنیم تا همه افرادی که به کاشت حلزون نیاز دارند به موقع و تا ۶ سالگی این کاشت برای آنان انجام شود تا بتوانند شنوایی خود را به دست آورند.  نباید حتی اجازه دهیم عمل جراحی افرادی که نیاز به کاشت حلزون دارند به سال آینده یا آخر سال برسد.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: اگر مداخله کاشت حلزون از ۶ سال گذشت دیگر نمی توان انتظار داشت کودک با کاشت حلزون به کارایی لازم برسد و عوارض جانبی مانند نقص در گفتار به همراه دارد.

بختیاری افزود: باید حقوق همه افراد دارای معلولیت از جمله ناشنوایان رعایت شود به طورمثال رعایت درصد جذب استخدام این افراد در دستگاه های دولتی، کوچکترین حقی است که باید رعایت شود اما گاهی متاسفانه ادا نمی شود.

وی بر استفاده از ظرفیت های مردمی تاکید کرد و گفت: یکی از مظاهر استفاده از این ظرفیت ها، برگزاری پویش ایران همدل است.  از اول انقلاب چنین پویش بزرگی صورت نگرفته است. کمک های مردمی در حمایت از افراد نیازمند بسیار تعیین کننده است.

فعالیت ۱۴ مرکز کاشت حلزون در کشور 

حمد اجل‌لوئیان مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشش نیز در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه شناسایی و درمان کودکان نیازمند کاشت حلزون گفت: ناشنوایان به دنبال احقاق حقوق اجتماعی خود هستند.

وی اضافه کرد: هزینه کاشت حلزون بسیار بالاست اما هنگامیکه خانواده‌ها با کمک دولتی و به هر قیمتی کاشت حلزون انجام می‌دهند، پس از کاشت با هزینه‌های سنگین تأمین قطعات و یا در صورت سوختن تعویض قطعات کاشت حلزون مواجه می‌شوند که تلاش داریم حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آوریم.

مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشش خاطرنشان کرد: اکنون در کشور ۱۴ مرکز کاشت حلزون داریم که دولتی هستند؛ ما رابط آنها و خدمت‌گذار این مراکز هستیم و بدون اینکه کسی به دفتر بخشش بیاید از داخل مراکز کاشت کارها را انجام می‌دهیم.

وی با قدردانی از بهزیستی که سهم خود را در کاشت حلزون پرداخت می‌کند، گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های بنیاد بخشش را خیرین و ۵۰ درصد را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تامین می‌کنند. خیرین ما همه پولدار نیستند و از افرادی که هزار تومان به حساب مؤسسه می‌ریزند تا بالاتر نیز داریم.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/