پویش سراسری پارسا (پیشگیری و امید از سرطان ایران) همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر الی ۹ آبان ماه) ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در خصوص سرطان پستان از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با همکاری و حمایت ارگان ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش نیکوکار، سرطان پستان نخستین عامل مرگ و میر زنان به علت سرطان در جهان و ایران است. از این رو پیشگیری و خودمراقبتی جهت تشخیص زودرس و درمان به موقع اهمیت شایانی در مهار و درمان این بیماری دارد.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه های تخصصی پژوهش، آموزش و درمان تخصصی در زمینه سرطان پستان خود را مسئول سلامت بانوان بخصوص در حوزه پیشگیری از سرطان پستان می داند. لذا همواره بخصوص در ماه اکتبر برنامه های متنوع آموزشی و اجتماعی با هدف آگاه سازی بانوان در این زمینه برگزار می کند.

امسال نیز این برنامه ها درقالب پویش سراسری پارسا و با حمایت همکاری ارگان ها و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد خیریه پارسا، دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، شهرداری تهران، صدا و سیما برگزار می شود.

لازم به ذکر است تولید محتوا و اجرای برنامه های پویش توسط تیم تخصصی و همکاری داطلبانه متخصصان حوزه های تخصصی جراحی، انکولوژی، ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و متخصصین فناوری های نوین سرطان پستان اجرا خواهد شد.

از جمله برنامه های این پویش سراسری می توان به انجام آموزش های عمومی به صورت مجازی در مناطق مختلف شهرداری تهران و فضای مجازی همچنین تولید بسته‌های آموزشی و فیلم جهت آگاهی از نحوه پیشگیری از سرطان، انجام مصاحبه های مختلف در برنامه های تلویزیونی و رادیویی همچنین برنامه های متنوع ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمع مثل رکابزنی بانوان بهبودیافته از سرطان همچنین انجام غربالگری رایگان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، پخش برنامه های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و نصب پیام‌های بهداشتی در اتوبوسرانی تهران اشاره کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بانوان در سراسر کشور می توانند از طریق آدرس اینستاگرام @Motamed.c.i به پویش سراسری ملحق و از سایت www.Ibcrc.ir از برنامه ها و محتوای تولید شده توسط تیم تخصصی پویش بهره‌مند شوند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/