کد خبر: 6050

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین از رشد ۵۰ درصدی مشارکت‌های مردمی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش نیکوکار، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین فرزاد فرهادی در دیدار با یکی از فعالان عرصه زکات، بیان کرد: اساس اقدامات کمیته امداد امام (ره) بر مشارکت مردمی قرار داده شده است چراکه این نهاد واسطه اغنیا و فقراست.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۷۲ آشپزخانه برای اطعام حسینی دایر می‌شود که تعدادی دایر شده و این نهضت خدمت رسانی با هدف طبخ ۷۲ هزار غذای گرم استمرار دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی مرحله نخست رزمایش همدلی برای ایران همدل شاهد کمک قریب به ۱۲ میلیارد تومانی به نیازمندان را شاهد بودیم که تمامی این رقم از کمک‌های مردمی بوده است.

وی با اشاره به مشارکت مردم استان در طرح‌های مختلف نیکوکاری اضافه کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۳۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان کمک مردمی داشته‌ایم که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: در طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از شش میلیارد و ۷۳ میلیون تومان کمک مردمی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان از رشد ۶۴ درصدی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد امام (ره) برای مشارکت بیشتر مردم در ابعاد مختلف جریان انفاق ایجاد مراکز نیکوکاری است از این رو معتمدان محلی در قالب هیئت امنایی در مراکز نیکوکاری کمک‌های مردم را جمع‌آوری و برای نیازمندان همان منطقه یا محله هزینه می‌کنند.

فرهادی اعلام کرد: تعداد مراکز نیکوکاری با رشد ۱۰۰ درصدی از ۳۶ مرکز به ۷۲ مرکز افزایش یافته است که درآمد این مراکز نیز رشد ۱۲۹ درصدی داشته است به طوری که از چهار میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان به ۱۰ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سرفصل زکات نیز مجموع زکات جمع‌آوری شده در چهار ماه نخست سال جاری به ۹ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان رسیده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با مبلغ پنج میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان رشد ۷۸ درصدی داشته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها

ارسال نظر