کد خبر: 6046

مقیمی در مراسم تکریم از فرزندان شهدا و جانبازان:

در سنگر تولید با روحیه جهادی مقابل استکبار ایستاده‌ایم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، هم زمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، در دیدار با فرزندان شهدا و جانبازان سرافراز شاغل در این شرکت ضمن تکریم آنان، از برگزاری نخستین کنگره ایثارگران و خانواده شهدای ایران خودرو پس از سپری شدن دوران کرونا در سال آینده خبر داد.

به گزارش نیکوکار، فرشاد مقیمی، با اعلام این که تکریم خانواده شهدا و جانبازان در فرهنگ هر ایرانی نهادینه شده است، وجود یادمان شهید گمنام در ایران خودرو را عامل برکت این شرکت توصیف کرد و گفت: به عنوان نخستین واحد صنعتی، میزبان شهیدی گمنام بوده‌ایم و از این برکت و رحمت به دور از نگاه سیاسی و مادی استفاده خواهیم کرد.
مقیمی با بیان این‌که اقدامات ما در مقایسه با جان فشانی شهدا و جانبازان ناچیز است، گفت: این عزیزان با همه وجود خود امنیت کنونی ما را تضمین کردند تا بتوانیم در آرامش و امنیت به کار و تولید ادامه دهیم.
وی شرایط کنونی کشور را در وضعیت جنگ اقتصادی دانست و افزود: تولید هر قطعه و محصول مانند موشک زمین به زمینی است که به سوی استکبار جهانی شلیک می شود، اینک ما در سنگر تولید باید با روحیه جهادی به روند خودکفایی در همه بخش ها به خصوص صنعت خودرو معنای عمیق تری ‌بخشیم .
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که باید شاهد افزایش تولید محصولات با نشان ایرانی باشیم افزود: خودرویی که قرار بود با نام و نشان فرانسوی تولید شود در شب ۲۲ بهمن سال گذشته متولد شده و در سال آینده وارد بازار خواهد شد. این محصول یک سر و گردن بالاتر از محصولات مشابه خارجی است.
وی ادامه داد: دنا پلاس اتومات نیز نمونه دیگری از محصولات ایران خودرو است که با امکانات و کیفیت روز به تولید رسیده است و این توانمندی فنی و مهندسی، نشانه روشنی از وجود زمینه های خلاقیت و نوآوری با روحیه جهادی در ایران خودرو است.
مقیمی با اشاره به عملکرد یک سال اخیر ایران خودرو گفت:‌ ما در نبرد سخت اقتصادی، توانستیم با روحیه جهادی و اتکا به توان فرزندان کشور، سنگر به سنگر جلو برویم و تبعات تحریم را در صنعت خودرو به حداقل برسانیم.
وی افزود: آمار تولید نشان می دهد، در آغاز تحریم‌های ظالمانه تولید روزانه به کم‌تر از هزار دستگاه خودرو رسیده بود و تنها پنج درصد تولید قابلیت تجاری سازی داشت، اما امروز تولید روزانه به بیش از دوهزار دستگاه رسیده است.
مقیمی تصریح کرد:‌ ایران خودرو همیشه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی خواهد داشت بدین سبب نام مدرسه‌ای که توسط ایران خودرو در منطقه محروم سیستان و بلوچستان ساخته شد به نام «شهدای ایران خودرو» نام‌گذاری شده است.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/