رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: پویش مردمی احوال‌پرسی از سالمندان از طریق فضای مجازی در طول هفته ملی سالمندان با هشتگ «یادم کن، شادم کن» همزمان در هفته ملی سالمندان از هفتم تا سیزدهم مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش نیکوکار، حسام الدین علامه همزمان با آغاز هفته تکریم از سالمندان از همه هموطنان خواست تا با شرکت در این پویش، آن را به یک ترند ملی و بین‌المللی تبدیل کنند.

وی افزود: در اجرای این همایش، کاربران فضای مجازی با بکارگیری هشتگ «یادم کن، شادم کن» در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، صدای خود را به گوش سالمندان می‌رسانند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: با توجه به اینکه روز یکم اکتبر هر سال(پنجشنبه دهم مهر ماه) در تقویم بین المللی به عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است، هفته ملی سالمندان را از سه روز قبل تا سه روز بعد از این تاریخ و با هدف فضا سازی و ایجاد دغدغه برای طرح مشکلات و چالش های حوزه سالمندی در جامعه، طراحی کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای هر روز از هفته ملی سالمندی شعار مشخصی طراحی شده، گفت: مصادیق جزیی این کار این است که به یک کار کلیشه ای و فقط برای مدت یک هفته بسنده نکنیم و بنا داریم تا روز سالمند سال آینده، این مفاهیم را به طور خاص از دستگاه های اجرایی متولی حوزه سالمندی در کشور مطالبه کنیم.

علامه در ادامه به شرایط خاص همه گیری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط، برنامه های هفته سالمندان به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی اجرا شود.

وی یادآور شد: برنامه های هفته ملی سالمندان از هفتم تا سیزدهم مهر ماه جاری با شعار «کرونا؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/