کد خبر: 6018

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تا کنون در استان های متاثر از خشکسالی، ۱۳۳ تانکر آب نصب و همچنین اقداماتی نظیر توزیع بیش از ۷۶ هزار بطری آب، کلرزنی و تعمیر پمپ و انشعابات در قالب اجرای برنامه «نذر آب ۳» انجام شده است.

به گزارش نیکوکار، وحید سلیمی بیان کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی از جمله محورهای برنامه ملی «نذر آب۳» جهت تامین سلامت مردم است زیرا آب آلوده یکی از راه های ابتلا و انتقال انواع بیماری‌های ویروسی و میکروبی به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا تلقی می شود و حتی می تواند خطراتی جبران ناپذیری برای افرادی که آب آلوده مصرف می کنند، رقم بزند.

وی افزود: با اجرای برنامه یادشده در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، تا کنون۱۳۳ تانکر آب نصب و همچنین اقداماتی نظیر توزیع بیش از ۷۶ هزار بطری آب، کلرزنی و تعمیر پمپ و انشعابات در قالب اجرای برنامه «نذر آب ۳» در استان های متاثر از خشکسالی انجام شده است.

به گفته سلیمی، ارسال دستگاه های تصفیه آب، انجام عملیات عمرانی مانند لوله کشی آب، حفر چاه، لایروبی قنوات و چاه‌ها، برگزاری سمینار، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی و اقداماتی چون ضدعفونی، تب سنجی و کلرزنی نیز از سوی تیم‌های اعزامی در این مناطق محروم از دیگر رهاوردهای برنامه «نذر آب ۳»” است.
سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و دو شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، در حال اجرا و برگزاری است.

در اجرای این طرح ملی داوطلبانه و بشردوستانه از توان استان های برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده می شود.

در طرح «نذر آب ۳»، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

در این طرح ملی ۱۶۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به مردم کم برخوردار در چهار استان متاثر از خشکسالی در اجرای طرح «نذر آب ۳» از نیمه شهریور تا هفته اول مهر ماه مشارکت و حضور دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/