کد خبر: 6008

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان سازمان از سالمندان تا معلولان که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری و از نظر ابتلا به آنفلوانزا و کرونا پرخطر تلقی می‌شوند، در سال جاری به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تصمیمات کمیته علمی کشوری آنفلوانزا و با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه تامین واکسن آنفلوانزا در کشور وجود دارد، طبق تصمیمات اتخاذ شده، توزیع واکسن برعهده معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف است؛ با توجه به در معرض خطر بودن افراد مختلف، اولویت‌هایی را برای دریافت‌کنندگان واکسن آنفلوانزا درنظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس کسانی که در اولویت یک دریافت واکسن قرار دارند در درجه اول اهمیت هستند و می توانند واکسن را به طور رایگان دریافت کنند؛ بر همین مبنا پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان جسمی حرکتی، معلولین ذهنی و بیماران روانی مزمن که در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند و همچنین کودکان دارای سرپرست غیرموثر که در مراکز شبانه روزی و شبه خانواده بهزیستی و آسیب دیدگان اجتماعی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی تحت حمایت قرار دارند به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای این افراد واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان تزریق خواهد شد و توزیع این واکسن‌ها نیز برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

قبادی دانا یادآور شد: ۸۰ هزار نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی مشمول دریافت رایگان واکسن آنفلوانزا هستند و این واکسن طی روزهای آتی به آنها تزریق خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/