کد خبر: 5974

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد

شناسایی ۵۰ هزار خانوار تهرانی آسیب دیده از کرونا

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در شرایط فعلی حدود پنجاه هزار خانوار تهرانی شناسایی شدند که از شیوع کرونا به شدت لطمه دیده اند.

به گزارش نیکوکار، ابوالفضل پرپنچی در گفتگو با مدیران مدارس که به صورت زنده در سامانه شاد برگزار شد، گفت: علی رغم اینکه شروع سال تحصیلی با شرایط خاص و بحرانی بود اما همه مدیران، معاونین و معلمین همت کردند تا در عرصه فعالیت‌های شأن به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

وی با قدردانی از آموزش و پرورش، افزود: همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش منجر به ایجاد شبکه کمک رسانی خوبی به دانش آموزان نیازمند شده است. ما حدود هزار دانش آموز محروم را شناسایی کرده‌ایم. بطور کلی تعداد ۱۵۷۰۰ دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد داریم که از امکانات امداد استفاده می‌کنند و در شرایط فعلی حدود پنجاه هزار خانوار شناسایی شدند که از شیوع کرونا به شدت لطمه دیده‌اند.

پرپنچی بیان کرد: این دانش آموزان روزانه به کمیته امداد مراجعه دارند و امسال با کمک مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت حساب مهرورزان ولایت را تشکیل داده‌ایم و مبالغ واریزی جمع آوری شده و برای دانش اموزان استفاده می‌شود و از آنجایی که حتی در مدارس برخوردار هم دانش آموز نیازمند داریم از این رو به کمک و همت توانمند فرهنگیان نیاز داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کار مردم به دست مردم انجام می‌شود، افزود: این هم افزایی دو مجموعه کمک می‌کند نتایج خوبی به ثمر بنشیند تا دفتر و قلم و کیف تأمین شود اما اساسی‌ترین نیاز دانش آموزان نیازمند ما در این برحه، گوشی همراه است و باید سعی کنیم این نیاز تأمین شود.

وی گفت: در این شرایط به همت معلمان عزیزمان نظام آموزشی ما دچار آسیب نشده است و امیدوارم به کمک هم، مانند سالهای گذشته امسال هم مدارس، کانونی برای تقویت شور کمک به خانواده‌های نیازمند باشد و امیدوارم این حرکت در راستای کم کردن سطح فقر در جامعه باشد.

پرپنچی در انتها معلمان را مهمترین یاوران کمیته امداد دانست و افزود: هم اکنون حدود ۸۰ هزار حامی طرح اکرام با این نهاد همکاری دارند که بیش از ۱۴ درصد این نیکوکاران از قشر فرهنگی و معلمان هستند. معلمان ما همیشه جزو خیرین بودند و بار کمک به نیازمندان را برعهده گرفته‌اند و پرچم دار بوده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر