مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد ۱۸۳ هزار شغل با مشارکت و سرمایه‌گذاری این بنیاد در واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، امیرحسین مدنی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین واحد نساجی در شمال غرب کشور گفت: بنیاد برکت از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار میلیارد ریالی در واحدهای تولیدی در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، موفق به ایجاد ۱۸۳ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور شده است.
وی از مشارکت اقتصادی بنیاد برکت با ۳۶۰ بنگاه تولیدی خبر داد و افزود: فعالیت این بنگاه‌ها علاوه بر ایجاد تحول در تولید و اشتغال کشور، باعث صادرات ۷۰ میلیون دلاری شده است. بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت از سال ۹۸ که تحریم‌ها علیه کشور اوج گرفته است تا به امروز ۲۷ میلیون دلار از محصولات خود را صادر کرده‌اند.
مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت پس از ثبات و به سوددهی رسیدن، از ۲۵۵ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت که برای افتتاح شرکت حریر ریس ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود، افزود: این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین واحدهای نساجی کشور ظرفیت تولید سالیانه یک‌هزار تن انواع نخ‌های دوخت، گلدوزی و فانتزی را دارد.
وی میزان کل سرمایه‌گذاری در این واحد نساجی را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آغاز به‌کار این واحد صنعتی علاوه بر جلوگیری از خروج ۵ تا ۶ میلیون دلار ارز از کشور، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۶۵ نفر را به همراه دارد.
مدنی خاطرنشان کرد: تمام مواد اولیه این واحد صنعتی از داخل کشور تامین می‌شود و راه‌اندازی آن، صرفه‌جویی ارزی ‏قابل ملاحظه‌ای را به همراه خواهد داشت. ‏
وی افزود؛ صادرات محصولات تولیدی این ‏شرکت از جمله نخ‌های دوخت و گلدوزی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و ‏ارمنستان در دستور کار است.
مدیر عامل بنیاد برکت همچنین در سفر به استان آذربایجان غربی و در حاشیه بازدید از یکی دیگر از واحدهای مشارکتی این بنیاد توضیح داد: شرکت دیلمان درب سلماس با میزان سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریالی در شهر سلماس و در زمینه تولید انواع درب ضدسرقت مشغول به فعالیت است.
مدنی اضافه کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۵۰۰ عدد درب ضد سرقت را در سال دارد و برای ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت در سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، دوباره به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر ۲۰ درصد از محصولات خود را به کشور عراق صادر می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به ایجاد روزانه یک‌هزار اشتغال خرد و خانگی توسط این بنیاد اظهار داشت: ایجاد ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای امسال در دستور کار داریم که فراهم آمدن ۳۰۰ هزار فرصت کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.
وی در خصوص فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان آذربایجان غربی هم توضیح داد: تاکنون ۲۷۰۰ طرح اجتماع‌محور در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۳۰۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال جاری نهایی می‌شود. راه‌اندازی این ۴ هزار طرح اشتغال‌زایی، ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی را به دنبال دارد.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۲ هزار و ۱۳۲ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/