کد خبر: 5944

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به سرمایه‌گذاری این نهاد در پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه استان تأکید شد.

به گزارش نیکوکار، در این دیدار که با حضور جمعی از معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همراه بود، اقدامات مؤثر و انقلابی این نهاد و همچنین روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش مرزی درح در شهرستان سربیشه مورد بررسی قرار گرفت .

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی از بخش درح، بسیار ارزنده است، اظهار کرد: حمایت‌های همه جانبه شخص رییس کمیته امداد کشور از این پروژه، موجب رقم خوردن تحولات عظیمی در زندگی مردم محروم این منطقه شده است.

وی بیان کرد: برون داد مشارکت این نهاد در بحث محرومیت‌زدایی از منطقه درح، بنا به تفاهم ‌نامه ۱۵ مهرماه سال گذشته درحوزه شهری و روستایی کاملاً مشهود است.

استاندار خراسان جنوبی به اعتبارات هزینه شده در زمینه اجرای پروژه‌های مختلف در بخش درح اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه محرومیت‌زدایی از درح، در حوزه‌های زیرساختی شامل آموزش، بهداشتی و درمانی، آبرسانی به روستاها و مناطق مرزی، احیای قنوات، توسعه شبکه برق رسانی، احداث ساختمان شبکه بهداشت و اورژانس جاده‌ای، راه‌اندازی ساختمان فرستنده دیجیتال صدا و سیما، افزایش فضاهای تفریحی و ورزشی، توسعه کتابخانه‌ها، احداث ساختمان دارالقرآن و از همه مهم‌تر تحقق پروژه احداث ۵ هزار واحد مسکونی روستایی، اقدامات مؤثری انجام داده است.

معتمدیان، عزم کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مشارکت ۲۳۶۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های عمرانی شهرستان سربیشه را قابل تقدیر خواند و گفت: در گام نخست برای سال اول برنامه میان مدت، پروژه‌هایی بالغ بر  ۳۰۰ میلیارد ریال تعریف شده که به جهت وصول مبالغ مربوط به آن، درحال اجرای این پروژه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مبلغ قابل توجه ۱۳۷۴ میلیارد ریال برای اشتغالزایی در این منطقه در نظر گرفته شده که با استقبال خانواده‌های ساکن در بخش درح، شاهد تحول اساسی در اقتصاد این منطقه محروم خواهیم بود.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری علاوه بر مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش درح سربیشه، در ایام شیوع کرونا بیش از ۸۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در راستای تأمین اقلام بهداشتی و کمک به معیشت خانواده‌های تحت پوشش این نهاد و غیر تحت پوشش در استان هزینه کرده است.

وی به صدور مجوز حمایتی از خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا (۲ هزار خانواده جدید) و افزایش چشمگیر و چند برابری وام‌های کارگشایی به عنوان دیگر اقدامات این نهاد اشاره کرد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی وام‌های اشتغال نیز منشأ تحولی عظیم در استان بوده است.

معتمدیان از همت سازمان برنامه و بودجه کشور به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در راستای حمایت از صندوق ضمانت وام کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز خبر داد.

وی سپس از مشکلات و تنگناهای موجود در مناطق مختلف استان به ویژه در شمال شهر بیرجند گفت که با قول مساعد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در توسعه زیرساخت‌های شمال شهر بیرجند همراه شد.

در پایان این جلسه، استاندار خراسان جنوبی، ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل، معاونین و کارکنان پرتلاش  اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان از رئیس و معاونین این نهاد برای حضور در استان و بازدید پروژه‌ها از نزدیک دعوت و با اهدای لوح تقدیری از مساعدت‌ها و اقدامات ارزنده بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه استان تشکر کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/