کد خبر: 5930

با حضور مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان روستایی استان کردستان تحویل شد.

به گزارش نیکوکار، احمدرضا دالوند، در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان که به صورت نمادین در یکی از روستاهای سنندج برگزار شد، گفت: این واحدها در قالب تفاهم‌نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران برای نیازمندان ساخته شده و به مناسبت هفته دفاع مقدس تحویل خانواده‌های مددجویان شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۰ هزار واحد در سطح کشور برای مددجویان تا چند ماه آینده احداث و تحویل مددجویان خواهد شد که برای این ۵۰۰ واحد مسکونی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد به دیگر اقدامات این نهاد برای خانه‌دار شدن مددجویان پرداخت و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد علوی برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن و تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

دالوند با بیان اینکه منازل احداث شده توسط کمیته امداد از لحاظ ایمنی و رعایت اصول مهندسی ساختمان بسیار دقیق است، اضافه کرد: همان‌طور که در زلزله‌های اخیر و حوادث طبیعی مشاهده شد، مسکن ساخته شده برای مددجویان در این حوادث، کمترین خسارت را متحمل شد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۳۴ هزار خدمت مسکن به مددجویان کشور ارائه شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۵ هزار خدمت مسکن به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شود.

دالوند با اشاره به اجرای طرح «سرپناه» برای جلب مشارکت خیران در تامین مسکن نیازمندان اظهار کرد: یکی از مزایای این طرح شفاف‌سازی است و افراد نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت طراحی شده و انتخاب استان، شهرستان و یا روستای مورد نظر، خانواده نیازمندی که خود شناسایی کرده‌اند را برای کمک به ساخت مسکن یاری کنند.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که در جهت شفاف‌سازی از طریق این طرح فراهم شده این است که شخص خیر می‌تواند تمامی مراحل ساخت را نظارت و مشاهده کند.

وی مراکز نیکوکاری مختص مسکن را یکی دیگر از فعالیت‌ها برای توسعه مسکن مددجویان دانست و افزود: ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی مسکن در هر شهر در دستور کار قرار دارد تا زمینه مشارکت خیران در ساخت مسکن نیازمندان فراهم شود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/