معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: طی ۱۸ ماه اخیر و با مشارکت‌های مردمی، ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر برقی برای مددجویان بهزیستی استان خریداری شد.

به گزارش نیکوکار سید احمد خادم  اظهار داشت: در کنار خرید تجهیزات توانبخشی، خدماتی از جمله فیزیوتراپی، کار درمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و ارتوپدی و کمک هزینه کاشت حلزون ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۷ هزار معلول در بهزیستی استان تهران دارای پرونده هستند، بیان کرد: از این تعداد ۹۱ هزار و ۲۷۲ نفر مرد و ۵۵ هزار و ۸۶۲ نفر زن هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: از این تعداد معلولان جسمی و حرکتی ۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر، ذهنی ۴۴ هزار و ۹۸۸ نفر، نابینا ۱۸ هزار و ۱۱۱ نفر، ناشنوا ۲۴ هزار و ۷۹۳ نفر، اعصاب و روان ۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر و صوت و گفتار ۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر هستند.

وی ادامه داد: امکان دارد یک معلول دارای چندین معلولیت از جمله شنوایی و اعصاب و روان داشته باشد.

«خادم» با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۲۷۹ نفر سالمند در بهزیستی استان تهران دارای پرونده هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۸۲ نفر را مادران سالمندان تشکیل داده‌اند.

وی از پرداخت مستمری به ۸۸ هزار و ۲۱۲ نفر خبر داد و اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۸۸۷ نفر دیگر نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران بیان کرد: به افرادی که دارای ضایعه نخاعی هستند، حق پرستاری پرداخت می‌شود که شامل ۷۱۴ نفر ضایعه گردنی، یکهزار و ۷۲ نفر ضایعه سینه‌ای و یکهزار و ۲۰۱ نفر ضایعه کمری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۸ مرکز شبانه در حوزه توانبخشی استان تهران فعال است، اضافه کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند که ۶ هزار و ۳۱۹ نفر آنان یارانه‌بگیر هستند.

«خادم» ادامه داد: ۱۱۰ مرکز روزانه توانبخشی در استان تهران خدمات اراده می‌کند که چهار هزار و ۷۰۴ نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۱۸ مرکز نیز به بیش از ۲ هزار نفر در منزل خدمات ارایه می‌کنند، ضمن اینکه به ۴۲۵ نفر دیگر نیز خدمات مراقبتی مبتنی بر خانواده ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان خدمات بهزیستی استان تهران به دانش‌آموختگان نیز ارائه می‌شود، بیان کرد: ۶ هزار و ۸۰۳ دانش‌آموز، ۱۳۹ دانشجوی دولتی و یکهزار و ۶۲۷ دانشجوی سایر مراکز از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: ۸۳۰ نفر از خدمات مناسب‌سازی، یکهزار نفر از خدمات پلاک ویژه، ۲۵ هزار و ۶۸۰ نفر از تجهیزات بهزیستی و بیش از هشت هزار نفر نیز از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/