رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۵۰ خانوار آسیب دیده و متاثر از سیل در شهرستان تالش استان گیلان و بخش و روستاهای مرکزی حویق، لیسار، کیجاب و کیشن بن خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان تالش استان گیلان اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر اثرات این سیل تخریب و آبگرفتگی منازل، آبگرفتگی و مسدود شدن راه های روستایی و تخریب پل، تخریب هشت باب منزل مسکونی و آبگرفتگی ۱۵ خانه روستایی در مرکز کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات ثبت و گزارش شده است.

وی توضیح داد: از زمان وقوع سیل در شهرستان تالش استان گیلان تاکنون یک دستگاه چادر امدادی، ۳۱ تخته موکت، ۲۰۲ کیلوگرم نایلون، ۱۵ شعله چراغ والور، ۱۹ تخته پتو، ۱۳۰ کیلوگرم برنج، پنج ست ظروف، ۱۵۶ کیلوگرم قند و شکر و ۶۹ کیلوگرم حبوبات در میان آسیب دیدگان و متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پنج تیم عملیاتی متشکل از ۲۰ امدادگر و نجاتگر هلال احمر از شهرستان های آستارا و رضوانشهر در این عملیات امدادرسانی بکارگیری شده اند، اضافه کرد: امدادرسانی به خانوارهای آسیب دیده در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی این شهرستان و بخش ها و روستاهای مرکزی آن همچنان ادامه دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که بارش شدید باران و بدنبال آن وقوع سیلاب در نیمه بامداد یکشنبه(۳۰ شهریور ۹۹) در شهرستان تالش موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.

میزان بارندگی در تالش به نسبت بارش های دراز مدت، بی سابقه بوده و طی مدت چهار ساعت بالغ بر ۲۴۰ میلی متر باران باریده و حجم بارش ها در طول شبانه‌روز گذشته (عصر دوشنبه ۳۱ شهریور) از ۳۰۰ میلی متر تجاوز کرده است.

به دلیل حجم بالای آب و طغیان رودخانه ها بخشی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی، جاده های روستایی و منازل مسکونی آسیب دیده و ۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت کامل تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/