مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: باتوجه به پرداخت ۱۰ درصدی حق بیمه توسط دولت یک هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شهر شیراز و کوار از خدمات و مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش نیکوکار، به نقل از روابط‌ عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، معصومه دستغیب در دیدار با حسن کمالی مدیر صندوق استان فارس گفت: با توجه به خدمات ارزنده صندوق به قشر محروم و نیازمند، به دلیل تأمین آینده زنان سرپرست خانوار، اطلاع‌رسانی خدمات صندوق را در رئوس برنامه‌های خود قرار می‌دهیم.

او در ادامه استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌ها را راهگشا دانست.

در ادامه کمالی ضمن ارائه عملکرد صندوق گفت: ۲۰۲ کارگزار در استان فارس فرآیند جذب و نام نویسی جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را انجام می‌دهند و در حال حاضر حدود ۱۴۶ هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوش بیمه قرار دارند و بالغ بر۷ هزار خانوار روستایی و عشایر استان فارس از مزایای مستمری بهره‌مند می‌شوند.

او ادامه داد: هیچ گونه محدودیتی در تعداد جذب وجود ندارد و هر استانی که بتواند پوشش بیشتری داشته باشد در واقع توانسته سهم دولت را به اندازه‌ی جذب به خود اختصاص دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان فارس در ادامه تصریح کرد: خدمات صندوق یک فرصت است و تمامی زنانی که به هر دلیل از تحت پوشش سایر بیمه ها خارج شده‌اند که می‌توانند با مبلغی بسیار اندک خود را در صندوق بیمه نموده و آینده خود و افراد تحت تکفل را به نوعی تامین کنند.

انتهای پیام/