کد خبر: 5825

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از شناسایی۴۰۰هزار خانواده مددجو فاقد مسکن خبر داد و گفت:٢٠ هزار واحد مسکن مددجویی با همکاری بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته و تحویل مددجویان می‌شود.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری  در آئین افتتاح مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از این تعداد ۵ هزار مددجوی فاقد مسکن در استان آذربایجان غربی است، افزود: سهم استان از تعداد واحدهای در حال احداث ۷۰۰ واحد است که اجرایی و تحویل مددجویان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه خیرانی که نیازمندان را در منازلی اسکان می‌دهند، صاحب ثوابی عظیم و ارزشمند می‌شوند، گفت: خداوند متعال این همت را به شما داده که در این کار خیر شرکت شده‌اید.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی هم در راین مراسم با بیان اینکه برای این تعداد واحد مسکونی ۵۵٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهارکرد: ١٨۶ واحد مسکونی شهری است که برای این تعداد ١٣٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عزیز سهندی با اعلام اینکه ۶۶٨ واحد مسکن روستایی است که برای آنها نیز ۴٢٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: زیربنای متوسط هر واحد مسکونی ساخته شده ۵۵ مترمربع است و برای هر واحد به طور میانگین بیش از ۶٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: مسکن یکی از موضوعات مهمی است که این سازمان نگاه ویژه به این مسئله دارد و به این برکت هیچ مددجوی آلونک نشین در آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

در ادامه این مراسم ٨۵۴ واحد مسکن مددجویی با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسؤولان استانی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

همچنین نخستین مرکز تخصصی ایده‌پردازی کمیته امداد امام خمینی (ره) به نام تاک در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

١٩ مرکز نیکوکاری پیوند مدارس و مهر اصناف آذربایجان‌غربی از دیگر طرح‌های افتتاحی با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

١۴ مرکز نیکوکاری پیوند مدارس، پنج مرکز نیکوکاری مهر اصناف از مراکزی هستند که افتتاح می‌شوند و هدف آنها توانمندسازی و خدمات‌رسانی به مددجویان است.

سهمیه استانی برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری ۲۸ مورد است که تاکنون ٢۵ مورد راه‌اندازی شده و امید است تا پایان سال این سهمیه پر شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/