رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ابلاغ اعتبار ۵۵ میلیارد تومانی برای تجهیزات کلاس‌‌های درس مناطق محروم خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای ارتقای وضعیت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بیش از ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تجهیزات کلاسی مدارس مناطق محروم در نظر گرفته شده است و به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: این استان‌ها شامل استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی،  خراسان شمالی،  خوزستان،  سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان می‌شود.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس با توجه به مسؤولیت‌های خود در زمینه تجهیزات کلاسی و فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی اقدام می‌کند، گفت: تهیه تبلت و ابزارهایی این چنینی به عنوان تجهیزات هوشمندسازی بر عهده معاونت پشتیبانی وزارت متبوع است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: قرار بر این است تا پروژه‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید به طور متمرکز و با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان مربوطه به طور مجازی به بهره‌برداری برسد که البته به دلیل مشغله‌های کاری و شرایط خاص کشور در پی شیوع کرونا این افتتاح رسمی به تعویق افتاده است اما فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی آماده و پذیرای دانش‌آموزان هستند.

وی اظهارکرد: در ۶ ماهه اول سال یک هزار و ۶۳۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب ۸ هزار و ۵۱کلاس درس و هزار و ۴۲۳ مدرسه، ۸۴ پروژه ورزشی و ۱۲۴ پروژه تربیتی آماده تحویل و بهره‌برداری است همچنین هزار و ۲۶۸ پروژه شامل ۶ هزار و ۸۱۲ کلاس درس هم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/