مدیرعامل صندوق امداد ولایت از پرداخت ۵۸۸میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد و گفت:۲۴۰هزار کارت هدیه به آسیب دیدگان از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش نیکوکار، علی عاشوری،مدیرعامل صندوق امداد ولایت در نشست خبری با اشاره به پنجمین سالگرد تاسیس صندوق امداد ولایت،اظهار داشت:سعی کرده ایم بانکداری بدون ربا را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ۵سال این صندوق تاسیس شده و بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور هستیم.۳۲بانک مجوز فعالیت دارند و در سیستم شتاب، این صندوق رتبه ۱۶ را دارد و از نظر تراکنش مالی ما رتبه ۱۳ را داریم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت افزود:در سال۹۵، ۶۶۴ تسهیلات پرداخت کردیم.در سال ۹۶، ۹۸۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷، ۱۶۷۲ میلیارد تومان،در سال۹۸، ۲۳۲۶میلیارد تومان و در سال جاری با افزایش ۵۰درصدی بودجه به ۳هزار میلیارد تومان رسیده است.

عاشوری اضافه کرد:امسال۶۱۰ میلیارد تومان وام اشتغال و۱۸۲۶ میلیارد تومان برای وام های کارگشایی اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:در سال جاری تاکنون۱۱۶هزار و۵۷۶ فقره وام کارگشایی پرداخت کرده ایم که برابر با ۵۸۸ میلیارد تومان است.

 مدیرعامل صندوق امداد ولایت از پرداخت ۱۳۷۸۰فقره وام ودیعه مسکن برابر با ۱۶۷ میلیارد تومان،۱۰۸۳۸ فقره وام خرید مسکن برابر با ۱۱۵میلیارد تومان خبر داد.؛ضمن اینکه امسال وام ودیعه مسکن ۳۰میلیون تومان شده است.

عاشوری با اشاره به چگونگی پرداخت وام به مددجویان، ابراز داشت:تا مبلغ ۵میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن پرداخت می شود و وام۲۰میلبون تومانی نیز با یک ضامن و گواهی کسر از حقوق پرداخت می شود.

وی از پرداخت وام یک میلیون تومانی به۹۹۰ هزار نفر از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا خبر داد و گفت:۲۴۰هزار فقره کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی به اقشار آسیب پذیرپرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت خاطرنشان کرد:۱۴۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین سپرده گذاری شده است تا در قالب وام به مددجویان پرداخت شود.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/