رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به هزار و ۴۹ حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی ۶ روز گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور  با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد و نجات سیل و آبگرفتگی از روز اول تا صبح روز ششم شهریورماه جاری گفت: در مدت یاد شده هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان ، متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و امدادگران در ۲۸ شهر و روستا امدادرسانی کردند.

وی گفت: امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در این مدت به هزار و ۴۹ نفر امدادرسانی کردند، ۳۲ نفر را اسکان اضطراری و ۲۲ نفر را نیز به مناطق امن انتقال دادند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۴۵ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۱۱ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

ولی پور با اشاره به توزیع ۳۷۱ بسته غذایی افزود: در این مدت هفت دستگاه چادر امدادی، ۵۰۴ تخته پتو، هزار کیلوگرم نایلون و ۲۲۰ تخته موکت بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر عملیات امدادرسانی در ۲ استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با جدیت ادامه دارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس برقرار کنند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام برای آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/