رئیس سازمان بهزیستی کشور از انتخاب شهر یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر خبر داد.

به گزارش نیکوکار، یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، صبح امروز ۲۹ مرداد ماه در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد. در این جلسه که دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس این ستاد، دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد، دکتر محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مهندس جمال الدین عزیزی بندرآبادی شهردار یزد، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و نماینده سازمان های متولی حضور داشتند، دکتر وحید قبادی دانا از انتخاب شهر یزد به عنوان “پایلوت شهر دسترس پذیر” خبر داد.

وی گفت: باتوجه به اینکه اقدامات خوبی در شواری اسلامی شهر یزد انجام شده به طوریکه مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در این شهراجرا شده است، از طرفی هتل تراز معلولین مشهد توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می شود، بنابراین شهر یزد به عنوان “پایلوت شهر دسترس پذیر” به مدت ۳ سال انتخاب شد.

وی افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر همچنین برگزاری نخستین جشنواره معلولان در یزد می تواند به  عنوان الگو در سایر شهرداری های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی ازسوی مسئولان، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده که قابل تقدیر است.

قبادی دانا در ادامه این جلسه از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: براین اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی  بودجه تخصیص یافته  برای  مناسب  سازی  منازل  افراد  دارای  معلولیت  یزد را  از  ۸۰۰ میلیون تومان به  یک  میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی  همچنین یادآور شد: این معاونت آماده است تا کارگروهی برای کمیته اطلاع رسانی درخصوص مناسب سازی راه اندازی کند همچنین این معاونت با استفاده از تجربیات کارشناسان در امر مناسب سازی، آمادگی تولید محتوا در این زمینه را دارد.

وی همچنین از رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خواست، گزارشی از حضور اعضای دستگاه ها در جلسات مناسب سازی و عدم حضور  برخی از  دستگاه ها تهیه کند تا ازطریق نامه نگاری ازسوی وزیر کشور به سازمان ها و حتی استانهای کشور ارائه و ابلاغ شود.

جمالی نژاد:

ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه ها برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی

در ادامه این جلسه دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور انتخاب مسعود آسیما (مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی) را به عنوان دبیر کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد مناسب سازی، یک انتخاب پسندیده و مناسب دانست و گفت: دستگاه های زیادی ظرفیت های لازم برای آموزش و تولید محتوا در زمینه مناسب سازی را دارند.

وی آموزش بدنه کارشناس در دستگاه ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیرهای گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است می تواند به عنوان یک اقدام خوب درسایر شهرها اجرا شود.

وی بیان کرد: مقرر شد با هزینه شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات درخصوص مناسب سازی توسط شبکه سلامت در شهر یزد انجام شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: جامعه هدف سازمان بهزیستی بسیار مقدس است از اینرو باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور هر کمکی ازسوی دستگاه ها برای این قشر کافی نیست و لازم است تا دستگاه ها از ظرفیت های خود برای کمک به این قشر استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، مقرر شد جلسه بعدی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور یک ماه آینده برگزار شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر