رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر ضرورت انجام مداخلات علمی روانشناسی به مددجویان در حوادث و رویدادهای مختلف گفت: همکاری و مشارکت کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی در زمینه فعالیت‌های مشاوره‌ای و روانشناختی به ویژه در آسیب‌های اجتماعی، به اثربخشی فعالیت‌های مددکاری کمیته امداد کمک خواهد کرد.

به گزارش نیکوکار، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره امضا شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت انجام مداخلات علمی روانشناسی به مددجویان در حوادث و رویدادهای مختلف گفت: همکاری و مشارکت کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی در زمینه فعالیت‌های مشاوره‌ای و روانشناختی به ویژه در آسیب‌های اجتماعی، به اثربخشی فعالیت‌های مددکاری کمیته امداد کمک خواهد کرد.

وی تبادل اطلاعات تخصصی و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های علمی دو نهاد را از موضوعات این تفاهم‌نامه دانست و افزود: سازمان نظام روانشناسی با استفاده از توان علمی و تخصصی خود در زمینه پیشگیری از عوارض روانشناختی در خانواده‌های تحت حمایت امداد و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با کمیته امداد همکاری خواهد کرد.

بختیاری ارتقای بهداشت روان و نگرش در مددجویان را در راستای توانمندسازی اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت در قالب تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی عنوان کرد و ادامه داد: در این تفاهم‌نامه، دستورات مداخلات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی و روانشناختی پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته امداد به شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و روانی به ویژه در میان خانواده‌های نیازمند و محروم جامعه اشاره کرد و افزود: مقابله هدفمند با عوارض روانی کرونا برای اقشار آسیب‌دیده و جامعه هدف کمیته امداد از مهمترین اهداف امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی است و امیدواریم با انجام مداخلات روانشناختی تخصصی و به موقع، از بروز برخی آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در ادامه این جلسه محمد حاتمی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره نیز گفت: سازمان نظام روان‌شناسی به عنوان مهمترین سازمان صنفی این حوزه، با در اختیار داشتن بیش از ۳۰ هزار روانشناس دارای پروانه فعالیت، آماده همکاری با کمیته امداد است و امیدواریم بتوانیم در ارائه خدمات به افراد مددجو و اقشار کم درآمد، اقدامات خوبی انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/