رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در کشور که با طرحهای اشتغالزایی و توانمندسازی طی دو دهه گذشته خودکفا شده‌اند، از پوشش این نهاد خارج شدند.

به گزارش نیکوکار، مرتضی بختیاری روز سه‌شنبه در همایش آنلاین “خدمت کریمانه” در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد افزود: این تعداد که با طرحهای اشتغالزایی طی سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۷ توانمند شده‌اند، اگر هنوز زیرپوشش این نهاد بودند باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می‌شد.
وی ادامه داد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تاسیس شد و طی بیش از ۴۰ سال در راستای محرومیت‌زدایی و کرامت انسانی برای اقشار محروم جامعه گامهای بلندی برداشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد رفع مشکل اشتغال خانگی را در برنامه‌های خود قرار داده است بطوریکه ۵۵ درصد از مدد جویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و مادران نقش مهمی در اشتغالزایی خانواده‌های خود خواهند داشت.

وی از اشتغالزایی ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور خبر داد و افزود: این تعداد ظرفیت خوبی در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش به شمار می‌رود.

بختیاری ادامه داد: این در حالی است که کمیته امداد برای دو قشر سالمندان و افراد دارای بیماری صعب‌العلاج به صورت مستمر و تا آخر عمر خدمات ارائه می‌دهد.

همایش آنلاین “خدمت کریمانه” همزمان با روز کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی امروز با حضور استادان و مسوولان کشوری به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی به صورت وبینار برپا شد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/