مدیرعامل موسسه خیریه بچه‌های آسمان با بیان اینکه در شرایط کرونایی، کمک‌های مردمی به آسایشگاه‌های معلولان و سالمندان بسیار کاهش یافته است، افزود: انتظار داریم مردم و خیرین با در نظر گرفتن این شرایط خاص و به مناسبت فرارسیدن عید قربان، نذورات خود را به مراکز نگهداری از توانیابان و سالمندان که نیازمند کمک‌های بیشتری هستند، اهدا کنند و این مراکز، اولویت نذورات عید قربان باشند.

به گزارش نیکوکار، داریوش شکیبی، با دعوت از شهروندان نیکوکار برای اهدای قربانی، نذورات گوشت دام ذبح شده و نذورات نقدی عید قربان گفت: اهدا کنندگان می توانند نذورات عید قربان خود را به مراکز نگهداری از معلولان جسمی – حرکتی، بیماران ذهنی و کودکان بدون سرپرست موثر مراکز توانیابان و همچنین به خیریه‌ها، اهدا کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان، به دریافت نذورات قربانی نیاز بیشتری دارند.

شکیبی تصریح کرد: در این شرایط سخت و دشوار که در دوران قرنطینه بسر می بریم، تعداد بازدید کنندگان و ملاقات کنندگان از آسایشگاه ها به طورمثال آسایشگاه مرکز خیریه «بچه های آسمان» و دیگر مراکز معلولان و توانیابان بسیار کم شده و در پی آن کمک های مردمی نیز به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بچه های آسمان با بیان اینکه بیشتر هزینه های توانخواهان این مراکز، توسط نیکوکاران و خیرین تامین می شود، گفت: انتظار داریم در جشن عید قربان که از ارزش و اهمیت بالایی میان مسلمانان برخوردار است، خیرین، نذورات و قربانی (گوسفند) خود را به دست اقشار محروم و نیازمند به ویژه توانخواهان معلول بی سرپرست مثل خیریه بچه های آسمان برسانند.

وی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی در مراکز درمانی بچه های آسمان به خوبی رعایت می شود، تاکید کرد: همه پروتکل های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن بخش ها، راهروها، کنترل ورود و خروج و همچنین ادامه ممنوعیت ملاقات ها در آسایشگاه ها رعایت می شود و همچنان ادامه دارد.

شکیبی با قدردانی از نیکوکاران در این روزهای سخت، گفت: مردم خیر ما را در این شرایط دشوار تنها نگذاشتند، این افراد بارها برای ملاقات کودکان ابراز دلتنگی کرده اند اما در شرایط کنونی و برای حفظ سلامت توانیابان مجموعه از دیدار آنها محروم هستند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بچه های آسمان اضافه کرد: معلولین بی سرپرست در مراکز خیریه از جمله در موسسه خیریه بچه های آسمان از محروم‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند. در این شرایط خاص این وظیفه بسیار مهم خیریه ها این است که از این کودکان مراقبت کند و بی شک حمایت نیکوکاران، کمک بزرگی خواهد بود.

گفتنی است، مؤسسه خیریه بچه های آسمان بیش از ۴۰۰ معلول ذهنی و جسمی را تحت حمایت دارد که این افراد در سه مرکز نگهدای می شوند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/