معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مستضعفان برای کمک بلاعوض جهت ودیعه مسکن مددجویان مستاجر در نظر گرفته شده که امروز تایید نهایی افراد واجد شرایط را داشتیم و این کمک‌ها از اول دهه ولایت - ۱۰ تا ۱۸ ذی الحجه - پرداخت می‌شود.

به گزارش نیکوکار، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به برگزاری جلسه امروز (سه شنبه) مشترک بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی درباره ودیعه مسکن گفت: با همکاری رئیس بنیاد مستضعفان و پیگیری های وحید قبادی دانا رئیس بهزیستی، ۷۵ میلیارد تومان جهت وام و ۳۰ میلیارد برای کمک بلاعوض دراختیار بهزیستی قرار گرفته تا جهت رفاه حال مددجویان مستاجر به آنان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان بابت کمک های بلاعوض برای مددجویان مستاجر از اول دهه ولایت در دو مرحله پرداخت می شود و جزئیات پرداخت ۷۵ میلیارد تومان نیز امروز مشخص خواهد شد.

یزدان‌مهر گفت: در رابطه با وام وزارت مسکن و شهرسازی نیز با پیگیری های انجام شده، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهزیستی تعلق گرفته که با همان شرایط وزارت مسکن در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از دغدغه های این سازمان تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان بود، افزود: امید است با تائید شورای نگهبان، این صندوق در بهزیستی تشکیل شود.

یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: تشکیل این صندوق گامی در جهت حمایت از فرصت های شغلی معلولان و تسهیل ارائه خدمات به مددجویان خواهد بود تا مشکلات آنان برطرف شود.

وی تصریح کرد: ۲۱۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت داریم تا به عنوان وام اشتغال به مددجویان بدهیم؛ همچنین ۹۴ میلیارد تومان، بیمه سهم کارفرما داریم و در این زمینه با تامین اجتماعی به تفاهم رسیدیم تا ارتقای خدمات رسانی داشته باشیم. تشکیل این صندوق گامی در جهت ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود تا همه تسهیلاتی که از طریق سازمان های مختلف انجام می شود از طریق این صندوق انجام شود.

لاشه ذبح شده را به مراکز بهزیستی دهید

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به علت کرونا از مردم خواست تا نذورات عید قربان خود را اگر دام است در مراکز مجوز دار که از سوی دامپزشکی مشخص شده، به صورت شرعی ذبح کنند و پس از آن لاشه دام را به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

یزدان‌مهر افزود: امسال جمع آوری نذورات عید قربان از یکم تا ۱۷ ذی الحجه عملیاتی می شود و مانند سال گذشته در خدمت شهروندان و افراد خیر هستیم تا بتوانیم نذورات را جمع آوری کنیم و به صورت مستقیم و متناسب با نیت آنان به دست نیازمندان و مددجویان بهزیستی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد خیر می توانند نذورات خاص این ایام را از طریق شماره کارت: ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵، کد دستوری: #۹*۷*۷۳۳*، بخش نیکوکاری نرم افزارهای آپ و سکه، سایت سازمان بهزیستی کشور ، به دست مددجویان و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی برسانند. همچنین راه های پرداخت در شبکه های تلویزیونی استانی پخش می شود و در معابر شهرها و استان ها نیز پوسترهای اطلاع رسانی نصب خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: به موسسات خیریه و تشکل های غیردولتی اطلاع رسانی شده  و برای دریافت نذورات تجهیز و آماده سازی شده اند. نذورات با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و انبارها تا زمان تحویل نذورات به مددجو، ضدعفونی می شوند.

یزدان‌مهر تاکید کرد: امسال به علت ویروس کرونا،  در مراکز ذبح نخواهیم داشت و همچنین دید و بازدیدهایی که پارسال خیران با مددجویان داشتند و همانجا ذبح انجام می شد، امسال با دستور ستاد مبارزه با کرونا، ممنوع شده است چراکه سالمندان و کودکان مراکز بهزیستی در معرض کرونا هستند.

وی اضافه کرد: با سازمان حج و زیارت و هیات امنای مساجد هماهنگی های لازم صورت گرفته تا نذورات افراد خداجو را متناسب با نیت آنها به افراد برسانیم.

کمک‌های نقدی بهتر است

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: نیازهای مراکز بهزیستی از مواد شوینده و ماسک گرفته تا غذا و دارو و تجهیزات توانبخشی متعدد است و کمک های نقدی با توجه به نیازها، اولویت بندی می شود.

یزدان‌مهر افزود: مراکز نیاز به اقلام اساسی مانند برنج و گوشت و پوشاک دارند و کمک های نقدی بهتر می تواند این مراکز را کمک کند و  این کمک ها منطبق بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نیاز مددجویان را پوشش می دهد. مردم می توانند کمک های غیرنقدی مانند پوشاک و غذا را به صورت حضوری به مراکز نگهداری یا معاونت های مشارکت های مردمی بهزیستی تحویل دهند یا اینکه در تماس با این مراکز، ماموران بهزیستی می آیند و نذورات را از خیرین تحویل می گیرند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام