معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اجرای جشنواره صنایع روستا دوست در کشور، گفت:یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش نیکوکار، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امروز در نشست خبری در این نهاد ،با اشاره به برنامه اشتغال کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش،اظهار داشت:بیش از ۶۰درصد برنامه اشتغال متوجه روستائیان است.

وی ادامه داد:از ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در سال ۹۸،بیس از ۱۰۰هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه از سال گذشته وارد مشاغل دانش بنیان شده ایم،گفت:  در همه استان‌ها با پارکهای علمی و فناوری تفاهم نامه امضا کردیم.

عبدالملکی با اشاره به اجرای طرح صنایع روستا دوست،گفت:این صنایع دارای سه ویژگی دارند؛اولا در مقیاس کوچک و روستاهستند.دوم ؛به صرفه بوده و سوم اینکه فناوری ساده دارند.

وی بیان داشت:جشنواره صنایع روستا دوست برگزار می شود و از امروز ۶مرداد لغایت ۶شهریورماه همه مخترعان و صنعتگران می توانند ایده خود را در سایت کمیته امداد ثبت کرده و ثبت نام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به صنایع مختلف کاربردی در روستاها،یادآور شد:کمیته امداد از ایده ها و طرح های برتر حمایت می کند و خریدار دستگاه های ایجاد کننده اشتغال است و حمایت های لازم را می کند.

عبدالملکی با اشاره به اهدای جوائز به ایده های برتر جشنواره صنایع روستا دوست،خاطرنشان کرد:به طرح برتر اپل مبلغ ۱۵میلیون تومان ،به طرح برتر دوم ۱۳میلیون و رتبه سوم ۱۱میلیون تومان  پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادبا تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان عامل مهم ایجاد اشتغال در روستاها هستند، تصریح کرد:کمیته امداد یک سوم  کل اشتغال در کشور را ایجاد کرده است .

عبدالملکی ابراز داشت:از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون ۳.۵میلیون نفر دوره آموزش های مهارتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به جزئیات برنامه کمیته امداد در حوزه مهارت آموزی ،متذکر شد:آموزش های کسب و کار در کمیته امداد بر سه محور مقدماتی،مهارتی و پایدار سازی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  با اشاره به اینکه توجه به آموزش کسب و کار به صورت مجازی در دستور کار ما قرار دارد،افزود:براساس برنامه ششم توسعه کمیته امداد ملزم است هر سال ۷۰هزار فرصت شغلی یعنی ۳۵۰ هزار شغل ایجاد کند.

عبدالملکی با بیان اینکه ۴۹۳ هزار فرصت شغلی در ۳سال ایجاد کرده است،ابراز داشت:امسال قصد ایجاد ۲۰۰هزار فرصت شغلی داریم که به ۶هزارو ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم .

وی ادامه داد:بیش از ۷۰هزار پرونده در خصوص ایجاد اشتغال تشکیل شده و تاکنون این تعداد منتظر ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی در ۴ماه گذشته سال جاری، افزود:کل اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد معادل نیم درصد اعتبارات و منابع شبکه بانکی است؛در حالی که یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۵۸۲ هزار فرصت شغلی ناخالص در کشور،بیان داشت:از ۴۳۰هزار فرصت شغلی خالص در کشور ۱۵۸هزار فرصت شغلی خالص توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۱۲درصد منابع در سال گذشته اختصاص پیدا نکرد؛ضمن اینکه برنامه ما ایجاد ۷۰۰هزار شغل در طی ۵سال است.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/