رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر در حوادث جوی چهار ماه نخست سال جاری با انجام ۵۸۶ ماموریت امدادی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور روز یکشنبه  درباره انجام عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث جوی، گفت: در سال ۱۳۹۹ توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر ۵۸۶ مورد ماموریت امداد و نجات انجام شده که بر این اساس به ۵۷ هزار و ۶۱۳نفر از افراد آسیب دیده از حوادث جوی (سیل، بارش برف سنگین، کولاک شدید در محورها و نظایرآن) خدمات امدادی ارائه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۸ تیرماه به ۶ هزار و ۳ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه های امداد و نجات و نظایرآن به صورت اضطراری اسکان داده شد.

ولی پور با تاکید بر انجام بیشترین امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، کرد: در کرمان به ۲۹ هزار و ۵۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان به ۷ هزار و ۹۹۴ نفر و هرمزگان به ۳ هزار و ۲۵۹ نفر امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/