نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با هدف کمک به دانشجویان نیازمند افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار، حجت‌الاسلام علی جعفری در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاهی استان قزوین که در مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه مرکز نیکوکاری توسط مردم اداره می‌شود و کمک‌های جمع‌آوری شده به طور مستقیم به نیازمندان واقعی اعطا می‌شود، افزود: در مرکز نیکوکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، کمک‌های جمع‌آوری شده به دانشجویان نیازمند ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت در کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند، تاکید کرد: کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، رویکرد جدی این نهاد است تا اجازه ندهیم فقر مادی به فقر فرهنگی منجر شود.

وی توضیح داد: در آستانه کنکور سراسری، برنامه‌های تقویت تحصیلی و علمی دانش‌آموزان کنکوری را اجرا کردیم که با محدودیت‌های کرونا با مشکلاتی روبرو شد ولی با تمهیداتی که به کار گرفتیم، به صورت مجازی این آموزش ها را استمرار دادیم تا بتوانیم زمینه قبولی تعداد بیشتری از مددجویان را در دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جعفری بر لزوم شکستن چرخه فقر در کشور تاکید کرد و گفت: در حال بررسی طرح‌هایی برای توسعه استفاده دانش‌آموزان تحت حمایت از فضای مجازی آموزشی هستیم.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/