رئیس کمیته امداد توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت این نهاد دانست و گفت: سال گذشته با اجرای طرح‌های اشتغال، ۱۱۵ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از پوشش حمایتی امداد خارج شدند.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف توانمندسازی مددجویان افزود: اشتغال، مسکن و ارتقای فرهنگی سه رکن اساسی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که کمیته امداد در هر سه موضوع اقدامات خوبی را در دست انجام دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته حدود ۱۷۶ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کرد، ادامه داد: این میزان اشتغال، حدود ۴۱ درصد مشاغل راه‌اندازی شده در کشور در سال ۹۸ است.

رئیس کمیته امداد برنامه سال ۹۹ این نهاد را ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان عنوان کرد و گفت: برای راه‌اندازی این میزان اشغال، حدود ۶۲۰۰ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است. سال گذشته ۱۱۵ هزار خانوار با تکیه بر طرح‌های اشتغال و توانمندسازی، به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شدند.

وی به امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه بودجه برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان اشاره و تاکید کرد: اولویت ساخت و تحویل مسکن خانواده‌های ایتام و سپس خانواده‌های با جمعیت سه نفر به بالا هستند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از نیمی از منابع کمیته امداد برای ارائه خدمت به خانواده‌های تحت حمایت از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بودجه کمیته امداد به طور کامل تخصیص نیافته و امیدواریم با رویکرد جدید مجلس یازدهم، شاهد تخصیص کامل اعتبارات کمیته امداد باشیم تا خللی در ارائه خدمات این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری بر ضرورت گسترش تعامل و همکاری میان کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: مجلس یازدهم از ابتدا با روحیه انقلابی و توجه به محرومان شکل گرفته و امیدواریم در پایان کار این مجلس کارنامه درخشانی از نگاه ویژه نمایندگان به امور نیازمندان ثبت و ضبط شود.

در ادامه این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان‌های متبوع خود پرداخته و برای حمایت از مددجویان کمیته امداد در تمام مراحل قانون‌گذاری تا اجرا اعلام آمادگی کردند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر